لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۷

پنج زائر ایرانی در کربلا کشته شدند


پنج ایرانی در انفجار کربلا جان باختند
پنج ایرانی در انفجار کربلا جان باختند
در جریان تیراندازی و بمب گذاری از سوی شبه نظامیان به زائران شيعه و پليس عراق در روز سه شنبه، دستکم ۴۴ تن از جمله پنج زائر ايرانی جان باختند. بيش از ۲۰۰ تن ديگر، از جمله دستکم هفت ایرانی هم در اين حملات زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی شهسواری، مدير کل بين‌الملل و راهبردی امور زيارتی سازمان حج و زيارت از کشته شدن پنج زائر ايرانی در پی انفجار تروريستی در کربلا خبر داد. اين گزارش می گوید کشته و مجروحان اين حمله، از تهران به کربلا رفته بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات دولتی و پليس در هشت شهر عراق مورد حمله قرار گرفتند. يکی از مرگبارترين اين حملات در کربلا اتفاق افتاده که دو خودروی بمبگذاری شده در يک منطقه پر رفت و آمد منفجر شده است.

اين حملات در حالی انجام شده که عراق قرار است هفته آينده ميزبان جلسه اتحادیه عرب باشد.


دستکم ۴۵ کشته بر اثر انفجارهای متوالی در عراق
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:04 0:00



از جمله اهداف این حملات، محل سکونت يک پليس در شهر فلوجه در غرب عراق، يک ايستگاه بازرسی در بغداد، يک ايستگاه پليس در شهر شمالی کرکوک و دو منطقه تجاری در جنوب عراق بوده اند.

مقامات عراقی اعلام کرده اند در زمان برپایی جلسه اتحادیه عرب، در بخش هایی از بغداد، و برای حفظ امنیت، حکومت نظامی اعلام خواهند کرد. همچنين از مردم خواسته اند تا در اين زمان از منازل خود خارج نشوند.

حملات تروریستی در عراق، پس از خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور افزایش یافته است.

در ماه گذشته میلادی هم عراق هدف حملاتی قرار گرفت که در پی آن ۵۵ تن کشته شده و بيش از ۲۲۵ تن هم زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG