لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۷

انفجار دو بمب در دمشق جان دستکم ۲۷ تن را گرفت


انفجار در دمشق- عکس آرشیوی است
انفجار در دمشق- عکس آرشیوی است
به گزارش تلويزيون دولتی سوريه و تأييد شاهدان عينی، روز شنبه، وقوع دستکم دو انفجار در نزديکی مراکز و تأسيسات دولتی در شهر دمشق، پايتخت سوريه را به لرزه در آورد و جان دستکم ۲۷ تن را گرفت.

شبکه خبری «سی.ان.ان.» اعلام کرده که به گفته شاهدان عینی يکی از انفجارها در نزديکی دايره بازرسی جنايی گمرک رخ داده و ديگری در مجاورت پايگاه مرکزی اداره اطلاعات نيروی هوايی در ميدان تحرير سوريه که در بخش ديگری از شهر دمشق واقع شده است.

به گزارش «الجزيره» دستکم ۲۷ نفر بر اثر اين دو انفجار کشته و حدود ۱۰۰ نفر ديگر زخمی شده‌اند.

در این میان «سی ان ان» گزارش کرده است که انفجار سومی نيز در يک دستگاه اتوبوس متعلق به اردوگاه ارتش آزادی بخش فلسطين در بخشی ديگر از پايتخت سوريه اتفاق افتاده است. تلويزيون رسمی سوريه اين انفجار را تأييد نکرده اما شاهدان عينی وقوع اين حادثه را تأييد کرده‌اند.

تلويزيون سوريه «تروريست ها» را مسئول اين انفجارها و کشته شدن شماری از شهروندان و نظاميان سوری دانسته است.

انفجار در ساختمان دايره بازرسی جنايی گمرک به فاصله کمی از «ميدان اُميه» رخ داده جايی که به گزارش رسانه‌های دولتی سوريه تنها يک روز پيش از آن، يعنی ۲۶ اسفندماه، محل گردهمايی ميليون‌ها نفر از طرفداران رژيم بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه، بوده است.

انفجار ديگر نيز که در نزديکی پايگاه مرکزی اداره اطلاعات نيروی هوايی رخ داد، با فاصله کمی از دو شعبه اداره امنيت بوده که دی‌ماه سال جاری هدف دو بمب گذاری همزمان قرار گرفته بودند.

«کميته هماهنگی محلی سوريه» به عنوان يک شبکه کنشگری مخالف رژيم از ایجاد یک لايه دود سفيد بر فراز پايتخت خبر داده است.

انفجار های اخير يک روز پس از آن رخ داد که کوفی عنان، نماينده ويژه مشترک ليگ عرب و سازمان ملل متحد، گزارش خود درباره بحران سوريه را از طريق تله کنفرانس تسليم سازمان ملل کرد.

کوفی عنان که بعد از ارائه گزارش خود با خبرنگاران به گفت و گو نشست، از تلاش همه جانبه‌اش برای پايان دادن به خشونت‌های يک ساله اخير در سوريه سخن گفت و اعلام کرد که در صدد است شرايط را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به صورت نامحدود به درون سوريه فراهم کند.

دبير کل پيشين سازمان ملل همچنين اذعان کرد که «شرايط در سوريه بسيار پيچيده‌تر» از ليبی و ديگر کشورها است.

بنابر آمار سازمان ملل، از زمان شروع خشونت‌ها در سوريه بيش از هشت هزار نفر کشته شده‌اند؛ رقمی که کنشگران معترض سوری آن را تا ۹ هزار تن بالا برده‌اند.
XS
SM
MD
LG