لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۶

خواننده مرد گروه «بانی ام» درگذشت


بابی فارل و سه خواننده زن بانی ام، مسکو، سال ۱۹۷۸
بابی فارل و سه خواننده زن بانی ام، مسکو، سال ۱۹۷۸
بابی فارل، خواننده گروه معروف بانی ام (Boney M) که در دهه هفتاد ميلادی از محبوب‌ترين گروه‌های موسيقی در اروپا بود، روز پنج‌شنبه، در هتلی در روسیه درگذشت.

بابی فارل هنگام مرگ ۶۱ سال داشت.

جان سين، مدير برنامه های فارل اظهار داشت اين شخصيت هنری نامدار چهارشنبه شب بر طبق برنامه ای که اعلام شده بود در پيترزبورگ به روی صحنه ظاهر شد. وی هم در آغاز برنامه خود و هم در پايان آن از مشکلات تنفسی خود شکايت کرد.

کارهای گروه بانی ام در سال های هفتاد میلادی بارها در صدر جدول پر فروش ترین آهنگ های اروپا جای گرفت و ۱۵ بار در آلمان پرفروش ترين گروه شد. در بريتانيا نیز نزديک به دو ميليون نسخه از «کنار رودهای بابل» به فروش رفت.

بانی ام نخستين گروه موسيقی شد که به وسيله يک رهبر اتحاد جماهیر شوروی (لئونيد برژنف) برای اجرا به شوروی دعوت شد. این گروه يک هواپيمای نظامی از لندن به مسکو عزيمت کرد و در برابر ۲۷۰۰ تماشاگر روسی در ميدان سرخ برنامه اجرا کرد.

آلفونسو (بابی) فارل در ۱۵ سالگی خانه خود را در جزيره آروبا در کارائيب ترک کرد و به عنوان ملوان در يک کشتی به کار پرداخت. بنا بر شرح حال رسمی اش، او سپس راهی نروژ و آلمان شد تا به شغل دی جی مشغول شود.

در ۱۹۷۴ گروه بانی ام که کارهای آن عمدتاً توسط فرانک فاريان، ترانه سرا و خواننده آلمانی اجرا و ضبط شده بود، فارل را به عنوان چهره اصلی گروه برگزيد.

اين گروه که مقر آن آلمان بود، به زودی در سال ۱۹۷۶ با کارهايی مانند «ددی کول» ((Daddy Cool و «سانی» Sunny) ) درخشيد.

فارل و سه خواننده زن در ۱۹۸۶ از هم جدا شدند و فارل که در آمستردام زندگی می کرد اين بار به تنهايی و گهگاه با همراهی زنان خواننده، با صحنه پردازی های پر زرق و برق و لباس های براق برنامه اجرا می کرد. در سال های اخير او با نام «بانی ام ِ بابی فرل» به تورهای هنری خود ادامه داد.

مدير برنامه های وی گفت هنوز علت مرگ فارل روشن نيست، با اينهمه فارل در طول ده سال گذشته بارها از مشکلاتی در زمينه سلامت رنج می برد. به گفته وی ماموران هتل در پی آن که زنگ بيدارباش به اتاق او بی پاسخ مانده بود، به اتاق او رفتند و او را مرده يافتند.

فارل قرار بود روز پنجشنبه برای شرکت در يک برنامه تلويزيونی به رم پرواز کند.
XS
SM
MD
LG