لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۰

دفاع دکتر کلتشکو از مقام قهرمانی مشتزنی سنگين وزن


ويتالی کليتشکو
ويتالی کليتشکو
ويتالی کليتشکو از اوکراين با ناک اوت فنی خوآن کارلوس گومز کوبايی،در اشتوتگارت آلمان، موفق شد مقام قهرمانی سنگين وزن شورای مشتزنی جهان را همچنان حفظ کند.

اين مشتزن با درجه دکترای علمی در داروسازی و فیزیولوژی، در سال ۲۰۰۵ با داشتن عنوان قهرمانی سنگين وزن مشتزنی جهان، با دنيای رينگ خداحافظی کرد اما بار ديگر به صحنه بازگشت. کليتشکو برای پيروزی در مسابقه ای که قرار بود در نه راند انجام شود، به تلاشی سخت وادار شد.

مشتزن اوکراينی با ده سانتی متر برتری قد نسبت به حريف کوبايی در تبعيد، توانست در دور چهارم بالای چشم گومز شکافی را باعث شود. گومز در دور هفتم نيز با يک ضربه راست کليتشکو، به زانو در آمد و در پی آن ضربه های بيشتر او را به تسليم واداشت.

کليتشکو پس از پيروزی گفت: «خيلی خوب گومز را می شناختم و می دانستم که اين مسابقه ای آسان نخواهد بود.»

او افزود:« پس از شش راند کمی نگران شدم، ولی می دانستم او بعد از اين دور ديگر سوخت لازم برای ادامه کار را ندارد. حالا من می خواهم يک عنوانی را که از دست خانواده کليتشکو خارج است، بدست آورم.»

عنوان قهرمانی سنگين وزن اتحاديه مشتزنی جهان در دست نيکولای والوئف از روسيه است که تنها کمربند قهرمانی آن از دست خانواده کليشکو دور مانده است. ولاديمير کليتشکو، برادر ويتالی، در حال حاضر قهرمان سنگين وزن دو اتحاديه « سازمان جهانی مشتزنی » و « فدراسيون بين المللی مشتزنی حرفه ای جهان » است.

دکتر ويتالی ولاديميروويچ کليتشکو در اول ژوييه ۱۹۷۱ در بلوودسک قرقيزستان متولد شده است، ولی مليت اوکراينی دارد. او در سال ۲۰۰۵ با داشتن عنوان قهرمانی سنگين وزن شورای مشتزنی جهان با رينگ خداحافظی کرد، اما در سال ۲۰۰۷ به صحنه بازگشت و شورای مشتزنی جهان در روز ۱۱ اکتبر ۲۰۰۸ در مسابقه ای بين او و ساموئل پيتر فرصتی را فراهم آورد تا عنوان قهرمان جهان را بازيابد. پيتر در راند هشتم و در حالی که مسابقه را باخته بود، از ادامه خودداری کرد.

ويتالی با داشتن بيش از ۹۲ در صد پيروزی در رينگ عنوان نخست را بالاتر از اسطوره هايی چون محمد علی، مايک تايسون، هاليفيلد، سانی ليستون، جورج فورمن، جو فريزر و ... از آن خود دارد.
XS
SM
MD
LG