لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۴

بحران اقتصادی آمريکا، مهم ترين محور آخرين گزارش بوش به کنگره


جرج بوش آخرين گزارش سالانه خود را به کنگره اين کشور ارايه می دهد .
جرج بوش آخرين گزارش سالانه خود را به کنگره اين کشور ارايه می دهد .

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، در حالی که کمتر از يک سال از دوره رياست جمهوری وی باقی مانده، دوشنبه ۲۸ ژانويه، آخرين گزارش سالانه خود را به کنگره اين کشور ارايه می دهد.


به گزارش راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی، بحران اقتصادی در آمريکا، مهم ترين چالشی است که جرج بوش، با آن روبه رو است و مردم آمريکا خواستار رهبری رييس جمهوری این کشور در این شرایط بحرانی هستند.


بحران اقتصادی به عنوان مشکل اصلی ايالات متحده، جايگزين جنگ عراق و تروريسم شده است.


سقوط بازارهای بورس جهان و کاهش ارزش سهام از يک سو، و بحث اقتصاددانان در مورد رکود اقتصادی آمريکا، مصرف کنندگان این کشور را عصبی کرده است.


«بحران اقتصادی در آمريکا، مهمترين چالشی است که جرج بوش، با ان روبرو است و مردم آمريکا خواستار رهبری رييس جمهور این کشور هستند.»
رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی

جرج بوش، روز شنبه ۲۶ ژانويه، در سخنرانی هفتگی راديويی خود، اشاراتی به گزارش سالانه خود به کنگره کرد و گفت: «من گزارش خواهم داد که در هفت سال گذشته ما پيشرفت زيادی در کشورمان و در خارج از آمريکا داشته ايم. من همچنين گزارش می کنم که ما کارهای ناتمامی داريم و بايد با يکديگر تلاش کنيم تا آنها را به پايان برسانيم.»


به گزارش راديو اروپای آزاد/راديو آزادی، مهم ترين کار ناتمام، اقتصاد آمريکا است که جرج بوش گفته است با مجموعه محرک های اقتصادی به ارزش ۱۵۰ ميليارد دلار می کوشد مانع نزول اقتصاد آمريکا شود.


به گزارش آسوشيتدپرس، جرج بوش در مورد ايران، صلح در خاورميانه، توسعه دمکراسی و مبارزه عليه بيماری و فقر نيز در اين گزارش سالانه سخن می گويد.


آقای بوش در گزارش سالانه خود به کنگره در مورد افزايش امنيت در عراق نيز سخن گفته و آن را نتيجه تصميم وی، برای فرستادن نيروهای بيشتر به اين کشور در ژانويه گذشته، خواهد دانست.


رهبران دمکرات از آقای بوش در مورد جنگ عراق، عدم مذاکرات ديپلماتيک با ايران، و زندان گوانتاناموا انتقاد کرده اند.


نظر سنجی های اخير نشان می دهند که فقط کمی بيشتر از ۳۰ درصد آمريکايی ها از جرج بوش حمايت می کنند.


XS
SM
MD
LG