لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۱

بوش به خانه بازگشت


جورج بوش در هنگام ترک واشینگتن.
جورج بوش در هنگام ترک واشینگتن.

جورج بوش پس از آخرين سرکشی به دفتر کار رياست جمهوری و گذاشتن نامه تشريفاتی برای رئيس جمهوری جديد، در پايگاه هوايی اندروز با گروهی از کارمندان سابق و فعلی دفتر خود خداحافظی کرده و واشينگتن را به قصد خانه ترک کرد.

به نوشته روزنامه آمريکايی «يو اس تودی»، جورج بوش فقط پس از رسيدن به ميدلند در ايالت تگزاس، در مورد دو دوره رياست جمهوری خود چند جمله ای بيان کرد.

جورج بوش در اجتماع چند هزار نفری که برای استقبال از وی جمع شده بودند گفت: « من هيچگاه برای تصميم گيری به نظرسنجی متوسل نشدم و من با احساس سرافرازی از دستاوردهای خود در اين دوران به خانه باز می گردم.»

روزنامه يو اس تودی می نويسد: « جورج بوش از جمله دستاوردهای خود به بهبود آموزش برای اقليت های قومی آمريکا، بهبود توزيع دارو در ميان سالمندان، کاهش ماليات برای همگان» صحبت کرد و افزود: «پس از حملات يازدهم سپتامبر ما رژيم های خطرناک در عراق و افغانستان را سرنگون کرده و ۵۰ ميليون نفر را از قيد تروريسم رها کرديم.»

او گفت در دوران رياست جمهوری وی هيچ حمله ديگری به آمريکا صورت نگرفت و سپس با احساسات از فداکاری های پرسنل نيروهای مسلح قدردانی کرد.

جورج بوش در بخش ديگری از سخنرانی خود افزود: « برخی از اقدامات من برای همگان مقبول نبود. من هميشه آنچه را که درست تشخيص دادم انجام داده ام و تاريخ در مورد عملکرد من قضاوت خواهد کرد.»

«پس از حملات يازدهم سپتامبر ما رژيم های خطرناک در عراق و افغانستان را سرنگون کرده و ۵۰ ميليون نفر را از قيد تروريسم رها کرديم.»

پس از اين سخنرانی کوتاه در ميدلند تگزاس او عازم مزرعه خود در حوالی کرافورد شد.

روزنامه يو اس تودی به نقل از يکی از سخنگويان کاخ سفيد می نوسيد جورج بوش نيم روز پايانی خود در کاخ سفيد را طبق معمول دقايقی قبل از ساعت هفت صبح با رفتن به اتاق کار خود آغاز کرد. با مشاوران و همکاران سابق خود تلفنی صحبت کرد و پس از آخرين پياده روی در باغ کاخ سفيد به اقامتگاه خود رفت.

دقايقی قبل از ساعت ده صبح جورج بوش و همسر وی لاورا برای استقبال از باراک اوباما و همسرش ميشل به يکی از ورودی های کاخ سفيد رفتند و سپس همراه با جو بايدن معاون رئيس جمهور جديد و همسر او در تالار آبی کاخ سفيد قهوه نوشيدند.

جورج بوش و همسرش پس از پايان مراسم ورود رئيس جمهور جديد به کاخ سفيد با هلی کوپتر عازم پايگاه نظامی اندرزو شده و از آنجا به سمت ميدلند تگزاس پرواز کردند. هواپيمای اختصاصی رياست جمهوری آمريکا برای اين پرواز به جای «اير فورس وان» يا « نيروی هوايی يک» نام ديگری بر بدنه خود داشت تا نشان دهد که حامل رئيس جمهور فعلی نيست.

XS
SM
MD
LG