لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۹

کامرون خطاب به قذافی: تسلیم شو!


دیوید کامرون (چپ) در کنار نیکولا سارکوزی در طرابلس
دیوید کامرون (چپ) در کنار نیکولا سارکوزی در طرابلس
رهبران بريتانيا و فرانسه، پنجشنبه، در سفری به طرابلس ، حمايت قاطع خود را از رهبران جديد ليبی اعلام کردند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، و نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، همراه مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای ملی انتقالی و محمود جبرئيل، نخست وزير موقت ليبی، در يک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.
ديويد کامرون خطاب به قذافی و حاميانش گفت: «تمام شد! تسليم شو!»
به گزارش آسوشيتدپرس، در اين سفر يکروزه به ليبی ، ديويد کامرون و نيکلا سارکوزی، متعهد شدند که حملات ناتو عليه آخرين پايگا های قذافی ادامه خواهد يافت و ميلياردها دلار ديگر از اموال مسدود شده ليبی بزودی آزاد می شود.
هوادارن قذافی در سه جبهه در جنوب و مرکز ليبی عليه نيروهای انقلابی می جنگند.
ديويد کامرون گفت «هنوز بخش هايی از ليبی تحت کنترل نيروهای قذافی است. وی افزود پيام به قذافی و هوادارنش که اسلحه به دست گرفته اند اين است تسليم شويد!»

نخست وزیر بریتانیا افزود «مزدوران خارجی نیز باید به کشورشان بازگردند.»
نيکولا سارکوزی نيز گفت: «قذافی که مرتکب جنايت عليه بشريت شده بايد محاکمه شود ولی مردم ليبی بايد از انتقام جويی پرهيز کنند و در پی اتحاد باشند.»
آقای کامرون گفت: «بريتانيا پيش نويس قطعنامه ای را روز جمعه به شورای امنيت سازمان ملل ارائه خواهد کرد تا تمامی اموال ليبی آزاد شده و در اختیار شورای ملی انتقالی لیبی قرار گیرد.»
يکی از سخنگويان کامرون که نخواست هويتش فاش شود به آسوشيتدپرس گفت پنج عضو دائم شورای امنيت از آزادسازی اموال ليبی حمايت می کنند.
سازمان ملل همچنين با درخواست بريتانيا برای آزدسازی فوری ۹۵۰ ميليون دلار برای پرداخت دستمزدهای کارکنان ليبيايی موافقت کرده است.
هواپيماهای ناتو همچنين به حملات خود عليه نيروهای قذافی ادامه داده و ۲۴ هدف را بمباران کردند.
به گزارش آسوشيتدپرس، اکثر اعضای شورای ملی انتقالی ليبی و کميته اجرايی آن ، نمايندگانی از شهرهای ليبی، و اعضای سابق رژيم قبلی ليبی هستند که از اصلاحات در حکومت قذافی نا اميد شدند و به مخالفان پيوستند.

پليس بين‌الملل، اينترپل، هفته گذشته اعلام کرد که برای دستگيری معمر قذافی، فرزندش سيف الاسلام و عبدالله السنوسی، رئيس سابق سازمان اطلاعاتی ليبی، حکم بازداشت «قرمز» صادر کرده‌است.
XS
SM
MD
LG