لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۵

ارسال کارت دلداری برای کودکان مسیحی بازداشت شده اهواز


طرح از سایت محبت نیوز
طرح از سایت محبت نیوز
سازمان جهانی همبستگی مسيحيان که مقرش در بريتانيا است، کمپينی برای ارسال کارت پستال‌های «دلداری» به کودکان مسيحی که در مراسم کريسمس در اهواز باداشت شدند، راه‌اندازی کرده است.
به گزارش برخی از سايت های مسيحی، در ساعت ۱۱ صبح روز جمعه دوم دی ماه ۱۳۹۰ ( ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱) ماموران امنيتی در اقدامی از پیش سازماندهی شده با يورش گسترده به کليسای جماعت ربانی اهواز کليه اعضا و افراد شرکت کننده در مراسم هفتگی کليسا را بازداشت و با دو دستگاه اتوبوس به مکان نامعلومی منتقل کردند.
بر پايه اين گزارش نيروهای امنيتی که به هنگام يورش به داخل کليسا صورت های خود را پوشانده بودند بچه‌های کم‌سن کانون شادی را نیز که به شدت وحشت کرده بودند با خود بردند که اين موضوع آسيب جدی به روحيه اين کودکان وارد کرده است.

به این منظور کارت‌های پستالی به عنوان «کارت‌های دلداری» از سوی نهاد «همبستگی جهانی مسیحی» در بریتانیا جمع‌آوری خواهد شد و کوشش می‌شود تا این کارت‌ها به دست کودکان بازداشت‌شده رسانده شود.
سايت محبت نيوز که اخبار و گزارش های مربوط به مسيحيان ايران را منتشر می کند، می نويسد «جمهوری اسلامی ايران در سال ۱۳۷۳ پيمان‌نامه جهانی حقوق کودک را پذيرفته و متعهد به اجرای مفاد آن در کشور شده است . اکنون که حدود ۱۷ سال از پذيرش پيمان‌نامه می گذرد ، جا دارد مسئولان قضايی و امنيتی و متوليان امور به اين پرسش اساسی پاسخ دهند که به راستی آيا يک کودک که بهمراه والدينش در يک مکان دينی و مذهبی حضور داشته بايد با اين نونهالان همانند مجرمين برخورد کرد و پای آنان را از هم اکنون به مرکز امنيتی و يا زندانها که جايگاه متهمان و مجرمين است کشاند.»

گزارش ها حاکی است سه نفر از اعضای اين کليسا هنوز در بازداشت بسر می برند.
از زمان انقلاب ۵۷ تاکنون چند رهبر کليسا در ايران کشته شده‌ اند و صدها مسيحی نيز تحت بازجويی بوده و زندانی شده‌اند. چاپ کتاب مقدس مسیحیان به زبان فارسی ممنوع شده و برخی از کليساها تعطيل شده‌اند و از برگزاری مراسم کليسايی نیز جلوگيری به عمل آمده است.
در سال‌های دولت اصلاحات فشار بر مسيحيان کاهش يافته بود اما از زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد اين فشارها افزايش يافته است.
XS
SM
MD
LG