لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۶

«ویروس سرماخوردگی برای معالجه سرطان»


دانشمندان بریتانیایی می گویند که از ویروس سرماخوردگی عادی می توان نهایتا برای «ویروس درمانی » در کنار شیمی درمانی و رادیو درمانی استفاده کرد.
دانشمندان بریتانیایی می گویند که از ویروس سرماخوردگی عادی می توان نهایتا برای «ویروس درمانی » در کنار شیمی درمانی و رادیو درمانی استفاده کرد.

دانشمندان بریتانیایی می گویند از ویروس سرما خوردگی عادی می توان نهایتا برای «ویروس درمانی» در کنار شیمی درمانی و رادیو درمانی استفاده کرد.


پروفسور لئونارد سیمور ( Leonard Seymour )، متخصص « ژن درمانی » در دانشگاه آکسفورد، که به همراه همکارانش در لندن و ایالات متحده آمریکا روی این نوع درمان کار می کند، قرار است امسال مراحل آزمایشی آن را آغاز کند.


پروفسور سیمور مدت هاست روی ویروس هایی که می توانند سلو ل های سرطانی را از بین ببرند، بدون آنکه به سلول های سالم لطمه بزنند، تحقیق می کند.


او می گوید این روش می تواند به مراتب موثرتر از شیمی درمانی باشد و می افزاید: « کاری که سلول های سرطانی انجام می دهند آن است که به سیستم دفاعی بدن حمله کرده آن را بی اثر می کنند. حال اگر نگذاریم سلو ل های سرطانی سیستم دفاعی بدن را از کار بیندازند، این سیستم خود با سرطان مقابله کرده آن را از بین می برد.»


در روش « ویروس درمانی » اگر بتوان ویروس را مستقیما به درون سلول سرطانی مستقر کرد، ویروس ها تکثیر می شوند و سلول های سرطانی را از بین می برند. این در واقع پاشنه آشیل غده سرطانی است.


روی این روش قبلا هم تحقیقات وسیعی انجام شده بود. اما حیله پزشکی پروفسور سیمور این است که با یک پوشش پلیمری به دور ویروس آن را وارد جریان خون می کند.


سیستم دفاعی این ویروس را تشخیص نمی دهد تا آنکه به غده سرطانی می رسد و در آنجا چون هر سلول تکثیر می شود، ویروس های جدید هم تکثیر می شوند اما چون این بار بدون پوشش هستند به سلول سرطانی حمله می کند و آن را از بین می برند.


XS
SM
MD
LG