لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۳

«رابین هود» کن ۲۰۱۰ را آغاز می کند


جشنواره کن ۲۰۱۰
جشنواره کن ۲۰۱۰
شصت و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، چهارشنبه دوازدهم ماه مه، برابر با بیست و دوم اردیبهشت‌ماه و با اکران فیلم «رابین هود» ساخته ریدلی اسکات از بخش خارج مسابقه به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

در بخش رقابتی جشنواره امسال نوزده فیلم، از جمله فیلم‌های «تور» و «آدمیان و خدایان» از فرانسه، «شعر» و «خدمتگزار» از کره جنوبی و «بازی منصفانه» و «زیبا» از ایالات متحده آمریکا با یکدیگر به رقابت خواهند نشست.

فیلم «رونوشت برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی و محصول مشترک دو کشور فرانسه و ایتالیا، در بخش رقابتی و جشنواره کن به نمایش در می آید.

ریاست هیأت داوران امسال جشنواره را تیم برتون کارگردان سرشناس آمریکایی و خالق آثاری چون «سیاره میمون‌ها»، «ماهی بزرگ» و «چارلی و کارخانه شکلات سازی» برعهده خواهد داشت.

آتوم اگوئیان کارگردان سرشناس ارمنی‌تبار نیز ریاست هیأت داوران بخش «سینه فونداسیون» و فیلم کوتاه جشنواره را برعهده خواهد داشت.

ریاست داوری بخش «نوعی نگاه» جشنواره نیز بر عهده کلر دنیس کارگردان نام‌آور فرانسوی خواهد بود.

همچنین در بخش دوربین طلایی نیز، ریاست داوری را گائل گارسیا برنال، بازیگر جوان و به نام مکزیکی بر عهده خواهد داشت. وی بیش از همه به خاطر ایفای نقش در فیلم عشق سگی، ساخته آلخاندرو گونزالس ایناریتو شناخته شده است.

قرار بر این بود که جعفر پناهی، کارگردان دربند ایرانی و برنده دوربین طلایی بهترین فیلم اول جشنواره کن در سال ۱۹۹۵، نیز به عنوان یکی از داوران بخش مسابقه در این جشنواره حضور داشته باشد.

ژیل ژاکوب، رئیس جشنواره کن، هنگام معرفی فهرست هیئت داوران اعلام کرد که از جعفر پناهی برای شرکت در هیئت داوران جشنواره دعوت به عمل آمده و وی نیز دعوت جشنواره را پذیرفته بوده است.

سازمان عفو بين الملل نیز روز سه شنبه، یازدهم ماه مه و برابر با بیست و یکم اردیبهشت ماه از جمهوری اسلامی خواست جعفر پناهی، کارگردان زندانی ايرانی را آزاد کند تا بتواند در جشنواره فيلم کن حضور يابد.

جشنواره بین‌المللی کن در تاریخ بیست و سوم ماه مه برابر با دوم خردادماه و با نمایش فیلم «وال استریت: پول خواب ندارد» ساخته الیور استون، کارگردان امریکایی، از بخش خارج مسابقه به کار خود پایان خواهد بخشید.
XS
SM
MD
LG