لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۶

«کاپيتان آمريکا» ترور شد


کاپیتن آمریکا ساليان طولانی با ارتش نازی آلمان و کمونيست ها جنگيد و پيروز شد.
کاپیتن آمریکا ساليان طولانی با ارتش نازی آلمان و کمونيست ها جنگيد و پيروز شد.

کاپيتان آمريکا يکی از معروفترين و قديمی ترين شخصيت های کميک استريپ آمريکايی است که اخيرا در آخرين داستان خود، با گلوله يک تک تيرانداز بر روی پله های دادگاه کشته شد.


خبر مرگ اين قهرمان کميک استريپ در بسياری از رسانه های معروف دنيا بازتاب داشت. کاپيتان آمريکا که لباس و سپرش به رنگ پرچم آمريکا است، در سال ۱۹۴۱ در زمانی که ايالات متحده وارد جنگ جهانی دوم شده بود، به وجود آمد.


اين قهرمان کميک استريپ که داستان هايش در انتشاراتی معروف «مارول» به چاپ می رسيد، ساليان طولانی با ارتش نازی آلمان و کمونيست ها جنگيد و پيروز شد.


مرگ کاپيتان آمريکا باعث تاسف «جو سيمونز»، ۹۳ساله يکی از خالقين اين شخصيت شده است. وی به خبرگزاری اسوشيتدپرس گفت «آيا واقع او مرده است؟ ما به او نياز داريم.»


به نوشته سی ان ان ، «جو کسادا» سر دبير انتشاراتی «مارول» می گويد که وی از نويسندگان و طراحان کميک استريپ خواسته که اگر قهرمانی در يکی از داستان ها می ميرد، اين مرگ بايد حاوی پيامی باشد.


کاپيتان آمريکا در داستانی می ميرد که «جنگ داخلی» نام دارد و قهرمانان مختلف کميک استريپ های «مارول» با يکديگر می جنگند.


در داستان «جنگ داخلی» يکی از قهرمانان با عملی اشتباه موجب فاجعه ای مانند يازده سپتامبر شده است. پس از اين واقعه همه قهرمانان بايد مشخصات خود را به ثبت برسانند. کاپيتان آمريکا از اين امر سر پيچی می کند و راهی دادگاه می شود. ولی زمانی که از پله های دادگاه بالا می رود هدف گلوله يک تک تيرانداز قرار می گيرد و کشته می شود.


البته پيش از کاپيتان آمريکا قهرمانان ديگری نيز مانند سوپرمن کشته شدند ولی چند ماه بعد به طريقی به زندگی و دنيای تجارت بازگشتند.


تاکنون حدود ۲۱۰ ميليون نسخه از مجلات کاپيتان آمريکا در بيش از ۷۰ کشور جهان به فروش رسيده است.


XS
SM
MD
LG