لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۰

شيکاگو کاندیدای آمریکا برای برگزاری المپيک سال ۲۰۱۶


شیکاگو در انتظار برگزاری المپیک سال ۲۰۱۶
شیکاگو در انتظار برگزاری المپیک سال ۲۰۱۶

کميته برگزاری بازی های المپيک آمريکا بين دو شهر شيکاگو و لس آنجلس، شيکاگو را برای برگزاری بازی های المپيک سال ۲۰۱۶ انتخاب کرد.


اين رای هرچند برای شهر لس آنجلس مايوس کننده بود، اما آنتونيو ويارگوزا شهردار اين شهر بلافاصله پس از اعلام رای حمايت خود را از آن اعلام کرد.


کميته برگزاری بازی های المپيک در آمريکا با حضور نمايندگان دو شهر لس آنجلس و شيکاگو در هتلی در شهر واشينگتن رای نهايی خود را اعلام کرد.


برخلاف انتظار بسیاری، شيکاگو، اين شهر کم تجربه از لحاظ برگزاری بازی های المپيک بر لس آنجلس که اخيرا بودجه ای نيز برای برگزاری اين بازی ها از طرف دولت محلی به آن اختصاص داده شده بود، پيروز شد.


شیکاگو در صحنه بين المللی با رقبای ديگری چون توکيو، رم، مادريد، پراگ و ريو دو ژانيرو برای برگزاری بازيهای المپيک ۲۰۱۶ به رقابت بپردازد.


روز شنبه جمعيت کثيری از اهالی لس آنجلس که در يک بازار محلی به نام «گرو» در يکی از شلوغ ترين و پر رفت و آمد ترين مراکز اين شهر در انتظار رای کميته برگزاری المپيک آمريکا بودند.


شهردار لس آنجلس آقای آنتونيو ويارگوزا دقايقی پس از شنيدن اين رای حمايت کامل خود را از تصميم دست اندرکاران اعلام کرد.


عکس العمل منتقدين ورزشی در لس آنجلس نيز کمتر از عکس العمل مردم نبود.


بنا بر گفته آنها، گروه برگزاری در لس آنجلس با بودجه لازم و اماکن از پيش ساخته شده و آماده برای برگزاری اين بازی ها به سادگی کنار گذاشته شد تا شيکاگو که بايست پيش از هرچيز دست به کارهای عظيم ساختمانی از جمله ساختن يک دهکده المپيک بزند، قدم به ميدان بگذارد.


به گفته منتقدان اين تصميم، برگزاری بازی ها در يک شهر تازه و از لحاظی بی تجربه می تواند باعث ايجاد مشکلات گوناگون از جمله تاخير در انجام بازی ها و يا طول کشيدن بيش از حد زمان اين بازی ها شود.


با اين حال، گروهی نيز بر اين باورند که لس آنجلس که دوبار پيش از اين در سال های ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴ ميزبان بازی های المپيک بوده است، با وجود تسهيلات موجود اما قديمی احتمالا دست به ابتکارات تازه ای در اين راه نمی زد و همين مسئله می توانست در صحنه بين المللی امکان پيروزی لس آنجلس را بر شهرهايی چون ريو دو ژانيرو، مادريد و بخصوص توکيو کمتر کند.


حال آنکه شيکاگو، شهری بر روی درياچه ها، با يک دهکده المپيک نوساز می تواند آن اثر جادويی لازم را که از برگزاری بازی های المپيک انتظار می رود، به وجود بياورد.


کميته جهانی المپيک، محل برگزاری بازی های ۲۰۱۶ را در سال ۲۰۰۹ اعلام خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG