لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۵

آزادی سه نو کیش مسیحی در ایران


منصور برجی
منصور برجی
منصور برجی از رهبران کلیسای ایرانیان لندن به رادیو فردا گفته است: «منابع مرتبط با کليسای ايران گزارش می دهند که هومن و لادن- دو تن از نوکيشان مسيحی- که در تاريخ ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ دستگير شده بودند، بعد از ۵۸ روز بازداشت به قيد وثيقه آزاد شده‌اند.»

آقای برجی پیشتر در این خصوص گفته بود که بازداشت این افراد «ارتباط مستقیمی دارد با ایمان مسیحی آن‌ها و شرکتشان در جلسات خانگی».

به گزارش محبت نيوز، سایتی که اخبار مربوط به مسیحیان را پوشش می دهد، وثيقه اين افراد هر کدام ۴۰۰ ميليون تومان بوده است.

آقای برجی در این مورد می گوید: «اين مقدار وثيقه تعيين شده در نوع خودش برای مسيحيان بی سابقه است و تا به حال شامل حال زندانيانی می شده است که مخالفين سياسی يا عقيدتی محسوب می شده اند.»

منصور برجی می گوید در کنار اين خبرها، خبر آزادی فروغ آشتيانی هم منتشر شده است، اما به گفته وی کماکان مسيحيان زيادی در زندان به سر می برند که مدت زمان زندانی بودنشان طولانی مدت است.

آقای برجی می گوید: «از جمله این زندانیان مسیحی می توان از فرشید فتحی، بهنام ایرانی، روح الله قبیطی نام برد. عده ديگری از شهروندان مسيحی در شهر اهواز و ساير شهرهای ايران کماکان در زندان به سر می برند.»

علیرغم آزادی این سه نوکیش مسیحی، منصور برجی در پایان می گوید که از ایران خبرهایی در مورد بازداشت و زندانی کردن عده بيشتری از مسيحيان و همين طور اعمال فشار بيشتر بر کليسای ربانی مرکز به گوش می رسد.
XS
SM
MD
LG