لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۹

بازداشت رهبران يک کليسای خانگی در اصفهان


ريحانه آقاجری و حمید شیفعی
ريحانه آقاجری و حمید شیفعی
مأموران امنيتی، روز يکشنبه، با يورش به منزل حميد شفيعی از رهبران يک کليسای خانگی در اصفهان، وی و همسرش، ريحانه آقاجری را بازداشت کردند.

سامان کامور، مدير مسئول شبکه خبری مسيحيان فارسی زبان، ضمن تأييد اين خبر به راديو فردا گفت که «عصر روز يکشنبه، ۱۵ نفر از نيروهای امنيتی با لباس شخصی به خانه اين زوج مسيحی هجوم برده و ضمن بازداشت اين دو نفر، کليه لوازم شخصی از جمله کتاب ها، تلفن های همراه ، سی دی ها و حتی قاب عکس های موجود در خانه را ضبط کرده و آقای شفيعی و خانم آقاجری را به نقطه نا معلومی بردند.»



دراين بازرسی مأموران تعداد قابل توجهی انجيل به زبان فارسی را نيز ضبط کردند.

وی همچنين به راديو فردا گفت که مأموران قصد داشتند خانم آقاجری را با دستبند از خانه خارج کنند که پس از مقاومت خانم آقاجری وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ريحانه آقاجری و حميد شفيعی دو تن از نوکيشان مسيحی شناخته شده در اصفهان هستند که سال ها پيش به دين مسيحيت گرويدند.

پيش از اين نيز اين دو چندين بار به دليل تغيير مذهب به اداره اطلاعات اصفهان احضار و مورد بازجوئی قرار گرفته بودند.

سامان کامور در پاسخ به آخرين وضعيت اين زوج مسيحی به راديو فردا گفت: «خانواده اين زوج مسيحی بازداشت شده روز دوشنبه ۲۰ اسفند طی تماسی که با ستاد خبری ۱۱۳ اطلاعات اصفهان داشتند، مطلع شدند که پرونده آنها هنوز تکميل نشده است. آنها همچنين متذکر شدند که پرونده اين زوج پس از پايان بازجوئی و تکميل محتويات ، به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد.»

وی در پايان ياد آور شد که ستاد خبری اداره اطلاعات هيچگونه توضيحی از محل نگهداری و وضعيت اين زوج مسيحی را به خانواده آنها نداده است.

ويلسون عيسوی، رهبر کليسای آشوریان کرمانشاه نيز، حدود يکماه پيش توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده و هنوز اطلاعی از وضعيت وی در دست نيست.

در اواخر آبان ماه، مرضیه امیری زاده اسماعیل آبادی و مریم رستم پور، دو زن جوان که به علت گرویدن به آیین مسیحیت نزدیک به ۹ ماه در بازداشت بودند، از زندان اوین آزاد شدند.

گروه کلیسای ایلام در لندن با اعلام این خبر افزود که این دو زن ۳۰ و ۲۷ ساله، بدون وثیقه آزاد شده اند اما همچنان ممکن است به دادگاه فرا خوانده شوند.
XS
SM
MD
LG