لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۵

حمایت پاپ از مهاجران و پناهجویان در پیام روز کریسمس


پاپ بنديکت شانزدهم
پاپ بنديکت شانزدهم
رهبر کاتولیک های جهان روز جمعه در سخنانی در مراسم کریسمس (میلاد مسیح) از مهاجران و پناهجویان حمایت کرد. چند ساعت پیش از برگزاری این مراسم پاپ از سوی زنی که گفته می شود دچار بیماری روانی است، مورد حمله قرار گرفته بود.

به گزارش سی ان ان، پاپ بنديکت شانزدهم،رهبر۸۲ ساله کاتولیک های جهان خواستار پذیرش پناهندگان و مهاجرانی شد که مجبور شده اند کشورهایشان را به دلایل مختلف از جمله گرسنگی ترک کنند.

وی افزود: « در روز میلاد مسیح گفت قلب شما با امید و خوشی لبریز شود برای اینکه امروز منجی ما به دنیا آمد.»

رهبر کاتوليک های جهان آنگاه مراسم دعا و تبرک سنتی عيد کريسمس، (میلاد مسیح) را در میدان سن پیترز واتيکان اجرا کرد.

پاپ در سخنانی به تاثيرات بحران مالی جهانی و مناقشات در «سرزمين مقدس»، در آفريقا و همچنين فشارهايی که اقليت مسيحی در عراق با آن مواجه است، اشاره کرد.

چند ساعت پیش از برگزاری این مراسم سوزانا مایولو يک زن ۲۵ ساله سوئيسی – ايتاليايی به سوی پاپ هجوم برد و وی را به زمين انداخت، اما پاپ بلافاصله از زمين برخاست و به راه خود ادامه داد.

مقام های کليسای واتيکان در بیانیه ای اعلام کردند که اين زن تعادل روانی ندارد و يکبار هم سال گذشته در مراسم ديگری دست به چنين کاری زده بود اما موفق نشده بود به پاپ برسد.

در این بیانیه همچنین آمده است، سوزانا مایولو هر دو بار لباس قرمز بر تن داشته است.

کاردینال فرانسوی روجر اتچگارای که همراه پاپ بود نیز به زمین خورد و مجروح شده است.

فدریکو لومباردی سخنگوی واتیکان به شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت، مردم می خواهند با پاپ در تماس باشند و پاپ نیز چنین خواسته ای دارد و افزایش محافظان و محدود کردن تماس مردم با پاپ مد نظر واتیکان و رهبر کاتولیک های جهان نیست.
XS
SM
MD
LG