لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۷

حمایت کلینتون از نامزدی اوباما برای انتخابات آمریکا


باراک اوباما سخنرانی هیلاری کلینتون را از طریق تلویزیون در مونتانا دنبال می کند. (عکس: AFP)
باراک اوباما سخنرانی هیلاری کلینتون را از طریق تلویزیون در مونتانا دنبال می کند. (عکس: AFP)

هيلاری کلينتون، روز سه شنبه در کنوانسيون ملی حزب دمکرات که از روز دوشنبه در شهر دنور ایالت کلرادو آغاز شد، حمايت کامل خود را از باراک اوباما اعلام کرد.


سناتور کلينتون که رقيب اصلی باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات برای انتخابات رياست جمهوری به شمار می رفت، گفت: «اوباما کانديدای من است و او بايد رييس جمهور ما شود.»


همسر بيل کلينتون، رييس جمهوری سابق آمريکا افزود: «شما چه به من رای داديد چه به اوباما، زمان آن رسيده که مانند حزبی واحد با هدفی واحد عمل کنيم. ما در يک تيم هستيم. اين نبردی برای آينده است و نبردی که ما با کمک يکديگر می توانيم در آن پيروز شويم.»


وی خواهان اتحاد حزب دمکرات شد و از هواداران حزب خواست، «به نيروهای نظامی آمريکا فکر کنند که به کشور خدمت می کنند، خانواده هايی که حداقل دستمزد را دريافت می کنند، مادرانی که به تنهايی فرزندان خود را بزرگ می کنند و ديگر آمريکايی هايی که با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کنند.»


«وقتی باراک اوباما به کاخ سفيد برود، اقتصاد مان را احيا می کند، از کارگران آمريکايی حمايت می کند و با چالش هايی جهانی که ما با آن روبرو هستيم مقابله می کند.»
هیلاری کلینتون

خانم کلينتون علی رغم شکست در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات در مقابل باراک اوباما موفق به کسب ۱۸ ميليون رای شد.


طبق آخرين نظر سنجی ها فقط ۶۶ درصد از کسانی که به خانم کلينتون رای داده اند می گويند، حاضرند از باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر حمايت کنند.


هيلاری کلينتون افزود: «وقتی باراک اوباما به کاخ سفيد برود، اقتصاد مان را احيا می کند، از کارگران آمريکايی حمايت می کند و با چالش هايی جهانی که ما با آن روبرو هستيم مقابله می کند.»


خانم کلينتون همچنين به شدت جان مک کين، کانديدای حزب جمهوريخواه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «اگر مک کين در انتخابات پيروز شود همان سياست های هشت سال گذشته جرج بوش، رييس جمهوری کنونی آمريکا را ادامه می دهد.»


گزارش ها حاکی است که در نشست روز سه شنبه کنوانسیون ملی حزب دمکرات، بسياری از حاضرين پلاکاردهايی در هواداری از هيلاری کلينتون در دست داشتند.


باراک اوباما که روز سه شنبه برای تبليغات انتخاباتتی در مونتانا به سر می برد در گفت و گويی تلفنی از خانم کلينتون قدردانی کرد.


کنوانسيون ملی حزب دمکرات روز دوشنبه با سخنرانی سناتور ادوارد کندی، ميشل اوباما، همسر باراک اوباما، نانسی پلوسی، رييس مجلس نمايندگان آمريکا و تنی چند از شخصيت های سياسی آمريکا آغاز به کار کرد.


اين گردهمايی که قرار است باراک اوباما را به طور رسمی به عنوان کانديدای اين حزب در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر معرفی کند، روز پنجشنبه پايان می گيرد.


حزب جمهوريخواه نيز قرار است هفته آينده گرد هم آيی مشابهی داشته باشد. طبق آخرين نظر سنجی ها، جان مک کين، کانديدای جمهوريخواه برای نخستين بار توانسته است از باراک اوباما اندکی پيشی بگيرد.


XS
SM
MD
LG