لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۰

۱۶ کشته در دو سانحه هوایی


هواپیمای مسافربری آمریکایی پس از سقوط ذر ژاپن
هواپیمای مسافربری آمریکایی پس از سقوط ذر ژاپن
در پی سقوط يک هواپيمای تک موتوره در آمريکا، ۱۴ تن جان خود را از دست دادند و دو نفر نيز در يک سانحه هوايی ديگر در ژاپن کشته شدند.

به گزارش آسوشيتدپرس، يکی از سخنگويان سازمان فدرال هوانوردی آمريکا اعلام کرد که در ميان قربانيان سانحه هوايی در آمريکا هفت کودک وجود دارد.

اين هواپيما عصر روز يک شنبه از شهر آوريل در کاليفرنيا، عازم ايالت مونتانا بود که در نزديکی فرودگاه شهر بوت دچار سانحه شد و در يک قبرستان سقوط کرد.

پيشتر شمار قربانيان اين سانحه ۱۷ نفر اعلام شده بود. مقام های محلی می گويند، هنگام بروز سانحه قبرستان خلوت بود و از اين رو به کسی در اين محل آسيب نرسيده است.

همچنين به گفته سخنگوی سازمان هوانوردی آمريکا سرنشينان اين هواپيما برای اسکی عازم منطقه بوزمان در ايالت مونتانا بودند. گفته می شود، حداقل سه کودک پيش دبستانی در ميان قربانيان اين سانحه وجود دارد.

به گفته يکی از بازرسان آژانس ملی امنيت پرواز آمريکا هنوز نمی توان علت سقوط اين هواپيما را اعلام کرد. هواپيمای مزبور از نوع پی سی ۱۲ و در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت پيلاتوس سوئيس ساخته شده بود. ظرفيت اين هواپيما دوازده نفر اعلام شده است.

همچنين يک فروند هواپيما باربری آمريکايی نيز که از شهر گوآنگژو چين عازم ژاپن بود، صبح روز دوشنبه در فرودگاه بين المللی توکيو سقوط کرد.

به گزارش آسوشيتپرس اين هواپيما به هنگام فرود آمدن در فرودگاه اصلی توکيو تعادل خود را از دست داد و بعد از برخورد با زمين بلافاصله آتش گرفت. در جريان اين حادثه خلبان و کمک خلبان آمريکايی اين هواپيما جان خود را از دست دادند.

کارشناسان می گويند، ممکن است وزش باد يا تکان های ناشی از افتادن در چاله های هوايی موجب بروز اين سانحه شده باشد.

اين هواپيما از نوع ام د ۱۱ و ساخت شرکت مک دانل داگلاس بود و به شرکت حمل و نقل فد ايکس تعلق داشت. آسوشيتدپرس همچنين می نويسد، در مورد امنيت اين نوع نگرانی هايی در ميان کارشناسان بروز کرده است.
XS
SM
MD
LG