لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۷

هفدهمين جنگ فرهنگی هنری راديو فردا


هفدهمين شماره جنگ فرهنگی هنری راديو فردا منتشر شد.
هفدهمين شماره جنگ فرهنگی هنری راديو فردا منتشر شد.

هفدهمين شماره جنگ فرهنگی هنری راديو فردا را با اين مطالب می توانيد در همين صفحه بشنويد:


بخش خبرهای فرهنگی-هنری


در اين بخش مروری خواهيد شنيد بر چند خبر مهم هفته.اين شماره با خبر جشنواره ونيز آغاز خواهد شد.


خبری از فيلم های ايرانی حاضر در جشنواره ونيزرا می شنويد که در ادامه همراه خواهد بود با بخشی از حرف های عباس کيارستمی در جلسه خبری پس از نمايش آخرين فيلمش به نام شيرين، با خبرنگاران.


او در اين گفت و گو از روند تهيه فيلمش می گويد و بازی ژوليت بينوش ستاره سينمای فرانسه در اين فيلم که همراه با يکصدو سيزده بازيگر زن سينمای ايران و البته با حجاب اسلامی، درآن حضور يافته است.


در ادامه، خبری از تاسيس يک نهاد آکادميک در ايران برای ساماندهی نقد ادبی با حضور اساتيد صاحبنام را می شنويد ،و سپس يادی از مهدی اخوان ثالث. اين خبر با صدای خود اخوان ثالث که چند ماه پيش از درگذشتش و در جريان سفری به آلمان، ازجلسه شعر خوانی اش ضبط شده وهمينطور بخشی از يک مصاحبه اش همراه است.


بخش گفت و گو های ويژه


در اين بخش ابتدا ادامه بحثی باعنوان(چرا ادبيات معاصر ايران از مرزهای زبان فارسی فراتر نرفته است؟)که از هفته پيش آغاز کرديم را خواهيد شنيد.


در اين شماره ، قسمت دوم گفت و گو با دکتر احمد کريمی حکاک استاد دانشگاه های آمريکا و پژوهشگر ادبيات کهن و معاصر ايران را پی خواهيم گرفت.


دکتر حکاک در اين بخش از فقدان پرسش های ازلی و ابدی در فضای ادبيات معاصر(يک قرن اخير) ايران سخن می گويد و از اميدها و نا اميدی ها در اين حوزه.


پس از آن گفت و گويی ديگر را خواهيد شنيد با دکتر محمد رضا باطنی و نگاه انتقادی او به روند واژه سازی فرهنگستانی در زبان فارسی ، مشکلات و معضلات آن و پيشنهاد های دکتر باطنی را می شنويد.


معرفی کتاب


سر انجام مجله يا جنگ فرهنگی هفدهم را با بخش معرفی کتاب که فرج سرکوهی (روزنامه نگار و منتقد کتاب) با شما درباره دو اثر تازه چاپ شده سخن می گويد ، خواهيم بست .


«جنگ فرهنگی» را روزهای جمعه هر هفته، بعد از خبرهای ساعت هفت و نیم شب به وقت تهران می توانيد از راديو فردا بشنويد. باز پخش اول این برنامه در مجله نیمه شب پس از خبرها ( ۳۰ دقیقه پس از نیمه شب) و باز پخش دوم در مجله نیمروزی بعد از خبرهای ساعت ۱۳ خواهد بود.



شماره SMS : ۴۲۰۷۳۳۵۹۵۵۵۵
شماره تلفن پيامگير: ۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۴




XS
SM
MD
LG