لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۸

گفتگوی تمدن ها با جمجمه ایلعاذر


این نقاشی با الهام از معجزه مسیح زنده شدن لازاروس را نشان می دهد.
این نقاشی با الهام از معجزه مسیح زنده شدن لازاروس را نشان می دهد.

دولت قبرس تصميم گرفته است با به نمايش گذاشتن استخوان های مقدسين مسيحی اين کشور را مبدل به يکی از مراکز توريسم پردرآمد مذهبی کند.


قبرس که جزيره ای در دريای مديترانه است که به عنوان يکی از مراکز اصلی توريستی اروپا به شمار می آيد ولی اکثر توريست ها برای لذت بردن از دريای آبی و آسمان آفتابی به اين کشور مسافرت می کنند.


جرج ميکايدس از دست اندرکاران صنعت توريسم در قبرس به رويترز می گويد طبق آمار مقامات رسمی صنعت توريسم ۱۰۰ هزار نفر از ۲.۵ ميليون نفر توريستی که به اين کشور ما می آيند برای ديدن ميراث فرهنگی و مذهبی قبرس است.


وی می افزايد پس از به نمايش درآمدن فيلم «کد داونچی» کليساها و مراکز مذهبی قديمی طرفداران بسياری بین توریست ها پیدا کرد.


به گفته سازمان جهانی توريسم بين ۳۰۰ تا ۳۵۰ ميليون نفر ساليانه از مراکز مذهبی دیدن می کنند. قبرس می خواهد تعداد زيادی از اين زايران را به کشور خود جذب کند.


مقامات توريستی قبرس و کليسای پر قدرت اين کشور، برای اولين بار در تابستان امسال تورهای مذهبی سازماندهی می کنند.


واکيز لويزيدس از مقامات توريسم قبرس می گويد که تعداد زيادی از کليساهای قديمی در فضای کوچکی در قبرس در نزديکی هم وجود دارند. وی می افزايد که حضور مقدسينی مانند ايلعاذر در قبرس، که به نوشته کتاب مقدس توسط مسيح از مردگان زنده شد ، برای توريست ها بسيار جذاب است.


جمجمه ايلعاذر در جعبه ای شيشه ای در يکی از کليساهای قبرس قرار دارد و توريست ها می توانند آن را ببينند.


يونسکو ۱۰ کليسا در قبرس را جز ميراث فرهنگی جهان می داند و تمامی آنها دارای نقاشی های شگفت انگيزی به روی ديوارهای خود هستند.


تبليغات برای توريسم مذهبی قبرس با بودجه ۷۰۰ هزار دلاری آغاز شده است. بخشی از اين بودجه از سوی اتحاديه اروپا تامين شده است.


هدف اصلی اين تبليغات در ابتدا ارتدکس های يونان روسيه و کشورهای اروپای شرقی و مردم بريتانيا و آمريکا خواهد بود.


کليسای ارتدکس می گويد اين توريسم مذهبی محدود به مسيحيان نيست و مردم از مذاهب ديگر می توانند از ديدن کليساهای قديمی قبرس لذت ببرند و اين توريسم می تواند مبدل به گفتگوی تمدن ها شود.


XS
SM
MD
LG