لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۹

خبرنگاران خارجی دیگر اجازه پوشش خبری راه‌پیمایی‌ها را ندارند


عکسی از تظاهرات روز دوشنبه در تهران
عکسی از تظاهرات روز دوشنبه در تهران
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه اعلام کرد که خبرنگاران خارجی اجازه ندارند راهپیمایی‌های غیرقانونی را پوشش خبری دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت ارشاد اسلامی آمده است که خبرنگاران خارجی اجازه شرکت در راهپیمایی‌های غیرقانونی و پوشش آنها را ندارند.

به گفته این وزارتخانه، راهپیمایی‌هایی که مجوز وزارت کشور را ندارند غیرقانونی محسوب می‌شوند.

این بیانیه در حالی صادر می شود که روز دوشنبه دست‌کم صدها هزار نفر در حمایت از میرحسین موسوی و در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران دست به تظاهرات زدند.

وزارت کشور ایران مجوزی برای این راه‌پیمایی صادر نکرده بود. میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی از جمله شخصیت های سیاسی اصلاح طلب بودند که در این راه‌پیمایی شرکت کردند.

بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی تصاویر این جمعیت انبوه از نقاط مختلف خیابان آزادی را مخابره کردند. شبکه خبری سی ان ان نیز چندین بار تصاویر آقای موسوی را در حال سخنرانی در میان انبوه جمعیت معترض مخابره کرد.

يک نوار ويديويی‌ که شبکه تلويزيونی کانال چهار بريتانيا منتشر کرده است نشان می‌دهد که يک عضو پايگاه بسيج در تقاطع خيابان آزادی و خيابان جناح از پشت‌بام به سوی مردم تيراندازی می‌کند.

دست کم هفت نفر بر اثر تیراندازی در این تظاهرات کشته شدند. بسیاری از روزنامه های جهان عکس هایی از این راه‌پیمایی را در صفحه اول خود منتشر کرده اند.

اعتراض ها پس از آن اوج گرفت که وزارت کشور جمهوری اسلامی ايران روز شنبه اعلام کرد، محمود احمدی نژاد با کسب ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای از مجموع ۳۹ ميليون برنده رقابت انتخابات رياست جمهوری شده است.

اعلام اين نتايج با واکنش شديد ميرحسين موسوی، نخست وزير سابق، و مهدی کروبی، رئيس سابق مجلس، روبه‌رو شده است و آن را «شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سيما» و «مضحک» دانسته اند.
XS
SM
MD
LG