لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۵

بی خبری از وضعیت وکلای زندانی دراویش گنابادی


 اعتراض دراویش گنابادی در برابر تخریب محل‌شان در شهرکرد، اواخر دی ماه ۱۳۹۱،عکس اختصاصی رادیو فردا
اعتراض دراویش گنابادی در برابر تخریب محل‌شان در شهرکرد، اواخر دی ماه ۱۳۹۱،عکس اختصاصی رادیو فردا
خانواده‌های تعدادی از وکلای دراويش زندانی گنابادی که نزديک به ۱۸ ماه است در بازداشت هستند، می‌گويند ۲۵ روز است از آنها خبر ندارند و پيگيری‌های آنها نتيجه‌ای نداشته است.

به گزارش وبسايت مجذوبان نور، وبسايت خبری دراويش گنابادی وکلای زندانی دراويش از ۲۵ روز پيش از بند ۳۵۰ به بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده‌اند. انتقال آنها به بند امنيتی به‌دليل خودداری‌شان از شرکت در دادگاه صورت گرفته است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:18 0:00
لینک مستقیم

مريم شيرينی، همسر امير اسلامی از وکلای زندانی دراويش گنابادی، پنجشنبه، ۱۹ بهمن ماه، در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گويد:

«هيچکس در اين‌باره به خانواده‌ها پاسخی نمی‌دهد. حدود ۲۵ روز است که از وضعيت ايشان خبر نداريم و ايشان را به بند انفرادی ۲۰۹ اوين منتقل کرده اند.

ديروز و امروز هم برای پيگيری رفتيم ولی جوابی به ما داده نشد. حتی چند جای ديگر هم رفتيم ولی باز هم به ما جوابی ندادند.

خانم شيرينی چرا به وکلای دراويش گنابادی ملاقات نمی دهند.

می خواستند برايشان دادگاه برگزار کنند ولی دادگاهشان غير قانونی بود. وکلاشان نمی توانستند در اين دادگاه ها شرکت کنند و اجازه نداده بودند که وکلا قبل از تشکيل دادگاه با آنها ملاقات کنند و موکلينشان را ببينند.

چون خودشان هم وکيل و حقوقدان هستند از رفتن به دادگاه با آن شرايط امتناع کرده اند و به همين دليل هم به وسيله نيروهای امنيتی به بند ۲۰۹ انتقال داده شده اند.»

وقتی شما و ساير خانواده های دراويش زندانی به اين وضعيت اعتراض می کنيد، چه پاسخی از طرف مقامات به شما داده می شود؟

دادسرای انقلاب که می رويم قاضی آن شعبه می گويد به من ربطی ندارد. هر جا که می رويم ما را به قاضی صلواتی ارجاع می دهند و ما وقتی پيش قاضی صلواتی می رويم اصلا ما را قبول نمی کند.

ديروز هم وکيلمان وقت گرفت و توانست برود بالا و باز هم وکيلمان را نپذيرفتند. من هم که اعتراض کردم توسط نيروهای امنيتی با لحن توهين آميزی از دادگاه بيرون کردند.

خانم شيرينی شما و خانواده های وکلای دراويش گنابادی، به آيت الله خامنه ای نامه نوشته ايد. در اين نامه به چه مواردی اشاره کرده ايد؟

اعتراض اصلی ما اين است که می گوييم از سال ۸۴ تا به حال حسينيه های دراويش را تخريب کرده اند و کسی به ما جوابگو نبوده و هر جايی هم يک درويشی را بازداشت کرده اند اين حقوقدانان روی پرونده شان کار کرده اند و هيچ اقدام غير قانونی نکرده اند چون خودشان حقوقدان هستند و به قانون واردند نمی توانند کار غير قانونی انجام بدهند.

اما الان خودشان ۱۳ ماه است که به طور غير قانونی بازداشت شده اند و و ما از آقای خامنه ای خواهش کرديم که به اين موضوع توجه داشته باشند که اينها واقعا بی گناه هستند و اقدامی بر عليه امنيت ملی انجام نداده اند.
XS
SM
MD
LG