لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

کشف ۲۵ کيلو مواد مخدر از زائران ایرانی


فرودگاه مهرآباد تهران
فرودگاه مهرآباد تهران
نبی الله حيدری، رئيس پليس فرودگاه هاي ایران گفته است: در طول دو سال گذشته يک ميليون ۳۳۷ هزار نفر به عمره و تمتع از فرودگاه هاي کشور اعزام شدند که از اين افراد ۲۵ کيلو و ۸۳۹ گرم انواع مواد مخدر که به طرز بسيار «بي رحمانه» جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.

وی توضیح بیشتری در مورد«بی ر حمانه بودن این جاسازی ها» نداد.

به گزارش خبرگزاری مهر رئيس پليس فرودگاه هاي کشور در مراسم تجليل از فعالان صيانت از حجاج و عمره گذاران ايرانی در برابر مواد مخدر افزود: در طول اين مدت ۱۷۳۶ نفر در ايران و ۱۶۸ نفر توسط پليس عربستان دستگير شدند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران، روز شنبه در حاشيه تجليل از حجاج و عمره گزاران ايرانی در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سال گذشته ۱۰۸ هزار زائر به خانه خدا مشرف شدند که خوشبختانه با اطلاع رسانی و همکاری خوب دستگاه ها، هيچ موردی از حمل مواد مخدر مشاهده نشد.

وی با بيان اينکه حمل مواد مخدر موجب تخريب وجهه نظام می شود، افزود: تعداد اندک زائرانی که معتاد بودند برای مداوا به مراکز درمانی هدايت شدند.

آقای محمد نجار که دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز هست، گفت: زائران اگر اقدام به حمل مواد مخدر به عربستان کنند گذرنامه شان برای بار اول يک تا پنج سال و بار دوم مدت ۱۵ سال ضبط شده و ممنوع الخروج خواهند شد.

پیشتر، حدود دو سال پیش نیز خبرگزاری فارس گزارش داد که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاکنون ۷۸ تن از دارندگان مواد مخدر را در فرودگاه‌های کشور بازداشت کرده است.

به گزارش اين خبرگزاری، مواد مخدر متعلق به این ۷۸ نفر قبل از خروج از ایران و سفر به کشور عربستان کشف و ضبط شد و حمل‌کنندگان مواد مخدر هم از سفر حج بازماندند.

فارس می افزاید: « تاکنون فقط يک نفر توانسته در مراسم اعزام حج تمتع با خود مواد مخدر به مدينه ببرد که در فرودگاه اين شهر توسط پليس عربستان بازداشت شد.»
XS
SM
MD
LG