لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۱

زمين‌لرزه‌ای به بزرگی شش و نیم ریشتر حسین آباد کرمان را لرزاند


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
زمين‌لرزه‌ای به بزرگی شش و نیم ریشتر، در ساعت ۲۲:۱۲ دقيقه به وقت ایران، حسین آباد فهرج واقع در استان کرمان را لرزاند. آمارهای منتشره حاکی است که در این زمین لرزه حداقل هفت نفر کشته شده اند..

اسماعيل نجار، استاندار کرمان بامداد سه شنبه به ایرنا گفت که باتوجه به ابعاد خسارات وارده، احتمال افزايش تلفات منتفی نيست. وی افزود: «بر اساس اين گزارش ها ، اهالی سه روستای چاه قنبر، تک سيف الدينی و سرزه ريگان زير آوار مانده اند. شماری از عشاير منطقه آبگرم گريچ نيز در روستای سرزه ريگان در ارتفاعات، زير آوار مانده اند.»

وی خسارات مالی وارده را سنگين ارزيابی کرد و افزود: اين زمين لرزه علاوه بر استان کرمان در هرمزگان و سيستان بلوچستان نيز احساس شده است.

شبکه های لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، مختصات جغرافيايی اين زلزله را در عرض شمالی ۵۶/۲۸ و طول شرقی ۱۴/۵۹ درجه ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، زمين‌لرزه شديدی در ساعت ۲۲:۱۲ دقيقه به وقت ايران با بزرگی ۶.۵ ريشتر امواج درونی زمين در ۵۰ کيلومتری شهرستان فهرج و در حوالی مرز سيستان و بلوچستان رخ داد.

رييس ستادحوادث غير مترقبه استانداری کرمان اعلام کرد: تاکنون گزارشی از بروز خسارت احتمالی دريافت نشده است.

محسن صالحی افزود: ارتباط تلفنی با اين منطقه قطع شده است. حسين آباد در ۵۸ کيلومتری شهرستان فهرج واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: این زلزله در شرق استان کرمان در مسیر بم به زاهدان رخ داده و سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد را لرزانده است.

مهدی زارع افزود: کانون این زلزله در مرز استان سیستان و بلوچستان و کرمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این زلزله در منطقه «بم» تا زاهدان بوده است، خاطرنشان کرد: طبق نقشه های موجود این زلزله در شرق استان کرمان در منتهی الیه غرب سیستان و بلوچستان در مسیر بم به زاهدان اتفاق افتاده است.
XS
SM
MD
LG