لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۴

علی احمدی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس


علیرضا علی احمدی پیش از این نتوانسته بود که رای اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون جلب کند. (عکس: خبرگزاری فارس)
علیرضا علی احمدی پیش از این نتوانسته بود که رای اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون جلب کند. (عکس: خبرگزاری فارس)

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی روز سه شنبه با ارسال نامه ای به حداد عادل، رييس مجلس، عليرضا علی احمدی را به عنوان وزير پيشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.


غلامعلی حداد عادل روز چهارشنبه هنگام بررسی جزييات بودجه سال ۸۷ کشور اعلام کرد که نامه محمود احمدی نژاد را برای معرفی وزير پيشنهادی وزير آموزش و پرورش دريافت کرده است و چهارشنبه آينده بررسی صلاحيت وی در دستور کار مجلس قرار می گيرد.


عليرضا علی احمدی پيش از اين در سال ۸۴ به عنوان وزير پيشنهادی تعاون از سوی رييس جمهوری اسلامی به مجلس معرفی شده بود، اما نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند و با حکم محمود احمدی نژاد از آن هنگام رياست دانشگاه پيام نور را بر عهده دارد.


غلامرضا کاتب، مشاور و از نزديکان علی رضا احمدی در اواسط آذر ماه و همزمان با استعفای محمود فرشيدی از وزارت آموزش و پرورش به خبرگزاری مهر گفت:«رييس دانشگاه پيام نور برای قبول مسئوليت ديگری در بدنه دولت از پيام نور خواهد رفت.»


علی احمدی پس از استعفای محمود فرشیدی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.


عليرضا علی احمدی پيش از اين در سال ۸۴ به عنوان وزير پيشنهادی تعاون از سوی رييس جمهوری اسلامی به مجلس معرفی شده بود، اما نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند

اخیرا اعلام جداسازی کتب درسی دانش آموزان دختر و پسر و تدوين آن براساس ويژگی های جنسيتی و نژادی از سوی عليرضا علی احمدی در همايش برنامه درسی ملی صورت گرفت.


وی در اين همايش طی سخنانی گفت: «در تدوين برنامه درسی علاوه بر ويژگي های جنسيتی، ويژگي های قومی و نژادی و جغرافيايی نيز بايد لحاظ شود.»


آقای علی احمدی که سخنانش از سوی خبرگزاری های رسمی انتشار يافت، گفت: «اين واضح است که کتاب های درسی بايد متناسب با نيازها و ويژگي های دانش آموزان، آينده زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آنها، نيازهای روحی، روانی و عقلانی آنها تنظيم شود.»


استعفای «وزير الوزرا»


محمود فرشيدی، پنجمين وزير دولت نهم بود که در اواسط ماه آذر در حالی از وزارت آموزش و پرورش استعفا کرد که محمود احمدی نژاد در زمان رای گيری نمايندگان، فرشيدی را «وزير الوزرا»ی دولت خود ناميده بود.


پيش از وی وزيران رفاه، تعاون، نفت و صنايع و معادن از مقام خود برکنار شده بودند.


آقای فرشيدی که از دو سال پيش فعاليت خود را در اين وزارتخانه آغاز کرده بود در يکسال گذشته به خاطر عملکرد خود زير فشار شديد منتقدين و معلمان معترض قرار داشت.


معلمان در تجمع های پی در پی خود به عدم اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت و ضعف مديريتی وزير آموزش و پرورش جمهوری اسلامی اعتراض کرده و خواستار استعفا يا برکناری وی توسط رييس جمهوری ايران شده بودند.


انتشار سوالات آزمون فرهنگيان که گفته می شد در آنها به پيامبر اسلام توهين شده است، موج انتقادها از عملکرد وزير آموزش و پرورش را گسترده تر کرد و واکنش برخی از روحانيون بلندپايه را برانگيخت.


استعفای وزير آموزش و پرورش در حالی صورت گرفت که وی اوايل سال جاری در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود که او «موفق ترين وزير آموزش و پرورش در تاريخ جمهوری اسلامی است.»


XS
SM
MD
LG