لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

سی سال تنهایی زنان ایرانی در کمبریج


آن لوسندال:«سی سال تنهایی» می خواهد منزوی بودن جامعه ايران و به خصوص زنان ايران را در سی سال گذشته پس از انقلاب اسلامی ايران و در مدت جنگ ايران و عراق نشان دهد.
آن لوسندال:«سی سال تنهایی» می خواهد منزوی بودن جامعه ايران و به خصوص زنان ايران را در سی سال گذشته پس از انقلاب اسلامی ايران و در مدت جنگ ايران و عراق نشان دهد.

برنامه دانشکده «نيو هال» در دانشگاه «کمبريج» در بریتانیا از ۱۶ فوريه با به نمایش گذاشتن کارهای هنری ۳۰ عکاس زن ايرانی و هفت فيلم سينمايی که زنان ايرانی خالق آن هستد، اغاز می شود و تا سه هفته ادامه خواهد داشت.


«آن لونسدال» مدير اين دانشکده که از ديرباز آثار هنری بسياری از زنان را به نمايش گذاشته در مصاحبه ای با راديو فردا می گويد از اهداف اين برنامه نشان دادن تصويری از زندگی واقعی زنان ايرانی در جامعه ايران به مردم بريتانيا است. وی می افزايد مردم بريتانيا چندان دسترسی به ديدن اين واقعيات ندارند.


خانم« لونسدال» که در ماه آوريل گذشته به ايران سفر کرده می گويد از طريق فريار جواهريان، معاون موزه هنر های معاصر در تهران، توانسته تماس هايی با عکاسان و کارگردانان ايرانی برقرار کند.


نام برنامه نمايش فيلم های ايرانی و نمايشگاه عکس های عکاسان زن ايرانی «سی سال تنهايی» نام دارد. خانم «لونسدال» در مورد نام برنامه به راديو فردا می گويد اين خانم جواهريان معاون موزه هنرهای معاصر بود که اين نام را برگزيد.


به گفته «آن لونسدال»،«سی سال تنهایی» می خواهد منزوی بودن جامعه ايران و به خصوص زنان ايران را در سی سال گذشته پس از انقلاب اسلامی ايران و در مدت جنگ ايران و عراق نشان دهد.


وی می افزايد مثلا آثاری در مورد تاثیر جنگ ايران و عراق بر مردم ايران به نمايش گذاشته می شود. «آن لونسدال» می گويد درباره اين جنگ ما چندان اطلاعی در بريتانيا نداريم.


در اين برنامه سه هفته ای فقط زنان هنرمند ايرانی داخل کشور به کمبريج دعوت شدند و اثری از زنان ايرانی خارج از کشور در اين برنامه به نمايش گذاشته نمی شود.


خانم «لونسدال» در اين مورد می گويد زنان ايرانی خارج از ايران موقعيت های بيشتری از زنان ايرانی برای ارائه کارهايشان دارند.


در اين برنامه فيلم هايی از نيکی کريمی، رخشان بنی اعتماد و مرضيه مشکينی به نمايش گذاشته می شود و برخی از این هنرمندان نیز در «کمبریج» حضور خواهند داشت.


XS
SM
MD
LG