لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۹

بیانیه پایانی دهمین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری


«بيانيه ‏ی دهمين اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره ‏ی چهارم»»
بسم الله الرحمن الرحيم
مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از شما که در ماه مبارک رمضان، جلوه‏ هايی برجسته از بندگی خداوند در جای جای اين ميهن اسلامی به ويژه در اماکن متبرکه، مساجد، مصلی ‏ها و حسينيه‏ها بخصوص در شب‏های مبارک قدر و غيره به نمايش در آورديد و با انس با قرآن و دعا، فضای کشور را از عطر معنويت آکنده نموديد؛ به ويژه تشکر از جوانان عزيز که با حضور ارزشمند خويش در مراسم ماه رمضان زيور خاصی به اين مجالس معنوی دادند و با تقدير از عالمان برجسته به ويژه مراجع عظام تقليد که در عرصه‏ ی ابلاغ دين به صحنه آمدند. نيز سپاس از حضور شکوهمند شما در راهپيمايی روز قدس که بصيرت و حماسه را تجلی داديد، بر امور زير تأکيد می‏نمايد:
۱. رهنمودهای مقام معظم رهبری؛ حضرت آیةالله العظمی خامنه ‏ای «مدظله ‏العالی» پيوسته چراغ فروزان راه مردم و مسئولان نظام اسلامی است. بخصوص در ديدارهايی که اقشار مختلف مردم و مسؤولان نظام در ماه مبارک رمضان با ايشان داشتند رهنمودهايی کليدی و سرنوشت‏ ساز بيان فرمودند که انتظار می ‏رود عموم امت و ملت وفادار و مسئولان محترم نظام همانند گذشته و بيش از پيش با عمل به اين رهنمودها، زمينه ساز ارتقاء و عظمت ايران اسلامی گردند.
۲. «عدالت» مميزه‏ ی بسيار مهم انقلاب اسلامی است و به فرموده‏ی مقام معظم رهبری «مدظله‏العالی» گفتمان عدالت بايد گفتمان رايج باشد. از آحاد ملت و تمامی دست اندرکاران مشاغل و مسئولين محترم می ‏خواهيم به اين موضوع خطير که بخشی از هويت نظام اسلامی است توجه جدّی نموده و نگذارند تبعيض و بی‏ عدالتی در هيچ عرصه ‏ای وارد شود.
۳. «وحدت»، ضرورت هميشه‏ ی انقلاب اسلامی بوده و هست. از آحاد مردم به ويژه مسئولان محترم و صاحبان تريبون و رسانه انتظار پاسداری از آن می ‏رود؛ بخصوص در آستانه‏ ی انتخابات نهمين دوره‏ ی مجلس شورای اسلامی انتظار می‏ رود؛ مردم عزيز، کانديداهای محترم و حاميان ايشان پيوسته به اصل «وحدت» نگاه راهبردی داشته، نگذارند اين عنصر عزت آفرين آسيب ببيند. نيز انتظار آن است که مردم شريف با حضور شکوهمند در انتخابات و انتخاب اصلح به وظيفه‏ ی شرعی، قانونی و سياسی خود عمل نمايند.
۴. دشمنان اسلام و معاندان نظام و استکبار جهانی از طريق تحريم و تهديد به شبيخون فرهنگی و اباحی ‏گری اخلاقی و رواج خرافه‏ گرايی و شبهه ‏افکنی در مباحث دينی در برابر باورها و ارزش‏های اسلامی و محتوای نظام مقدس جمهوری اسلامی صف آرايی کرده‏اند، ايستادگی و مقاومت ستودنی ملت بزرگ ايران در برابر استکبار، جهاد فرهنگی مسئولان و نخبگان و فرهيختگان حوزه و دانشگاه، به خصوص توجه دستگاه فرهنگی نظير صدا و سيما و ارشاد اسلامی در ارتقاء سطح معرفت دينی و تربيت اخلاقی و بصيرت سياسی و انسجام داخلی و همراهی با مرجعيت و روحانيت، راه مقابله با مکر و فريب شياطين و مستکبرين است. در اين بين اهتمام به ترويج مباحث ولايت فقيه در سطوح گوناگون و معارف اصيل مهدويت حائز اهميت ويژه‏ای است.
۵. در شرايط کنونی «حاشيه سازی» و طرح مسائل تنش ‏زا بر خلاف مصالح انقلاب است. به تمام جريان‏ها هشدار می ‏دهيم «کم‏رنگ کردن شعارهای انقلاب» و زير سئوال بردن مقدسات دينی به ويژه در عرصه ‏ی حجاب و عفاف را به شدت محکوم می ‏کنيم و به فتنه‏ گران قديم و جديد نصيحت می ‏کنيم که اگر با سيل خروشان ملت همراه نشوند، غرق می ‏گردند و بدانند که با هرگونه حرکت فتنه‏ انگيز و چالش‏ زا به ويژه در آستانه‏ی انتخابات مقابله خواهد شد. از نهادهای مربوط و بخصوص صدا و سيما که بالاترين نقش را در تغيير ذائقه‏ ی جامعه و بخصوص نسل جوان دارد، می‏ خواهيم در پاسداری از ارزش‏های نظام اسلامی و تقويت فرهنگ دينی به ويژه در سلوک و روابط اجتماعی زن و مرد، پر تلاش‏تر ظاهر شوند و از مسئولين آموزش عالی می‏ خواهيم در مراکز آموزشی نسبت به اجرايی طرح‏هايی چون تفکيک جنسيتی که موجب حفظ حرمت و صيانت بيشتر نسل جوان می‏ شود اقدام نمايند.
۶. مقام معظم رهبری «مدظله ‏العالی» سال جاری را «سال جهاد اقتصادی» ناميدند. اين نامگذاری بيان يک ضرورت و نياز قطعی کشور است. انتظار نمايندگان مجلس خبرگان رهبری آن است که مردم عزيز، فعالان اقتصادی و مسئولان نظام، به اين مسئله در عرصه ‏ی عمل اهتمام بيشتری داشته باشند و از دولت عزيز پشتيبانی و حمايت بهتر از بخش‏های توليدی، کشاورزی و صنعت و رشد و توسعه ‏ی صادرات و هدايت واردات و تخصيص بهينه‏ ی منابع مالی و تسهيلات بانکی و کنترل تورم و ايجاد اشتغال و رونق لازم اقتصادی را خواهانيم تا ان‏شاءالله در پايان سال، شاهد به بار نشستن برکات عملی اين شعار باشيم.
۷. در آستانه‏ ی سال جديد تحصيلی مراکز آموزشی (حوزه‏ ها ،آموزش و پرورش، دانشگاه‏ها) قرار داريم انتظار داريم اين مراکز با استفاده‏ی بيشتر از اوقات اساتيد و دانشجويان و افزايش کمّی و کيفی فعاليت‏های علمی، نقش فعال‏تری را در عرصه‏ ی توليد علم و پرورش نسل جوان در عرصه‏ ی اخلاق اسلامی و مبانی دينی ايفا نموده در اين زمينه، شاهد درخشش بيشتری در اين نهادها باشيم.
۸. از نيروهای امنيتی و مسلح بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران؛ اين بازوان پرتوان ملت، به خاطر شناسايی و مبارزه با عوامل بيگانه در مرزها صميمانه سپاسگزاريم و آرزوی موفقيت و اقتدار بيشتر برای آن عزيزان در عرصه‏ ی دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ايران را داريم.
۹. ضمن تقدير از خدمات و تلاش‏های قوای سه گانه که موجب بهبود و ارتقاء وضعيت کشور در عرصه‏ های مختلف شده است متذکر می ‏شويم که «اشتغال و تأمين معاش آبرومندانه»ی مردم عزيزمان، دغدغه ‏ی هميشگی اعضای مجلس خبرگان رهبری است از همه‏ ی مسئولان محترم نظام بخصوص قوه ‏ی مجريه انتظار می ‏رود که در اين عرصه با تلاش روزافزون اين مهم را بر آورده کنند که اين مردم وفادار و هميشه در صحنه، شايسته‏ ی هرگونه تکريم و خدمتند.
۱۰. بی ترديد بيداری اسلامی بوجود آمده، جلوه‏ای از صدور پيام انقلاب اسلامی ايران است. از رهگذر اين بيداری اسلامی است که اميد می ‏رود به ياری خداوند، اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه استحکام يافته و دقيقاً به عکس خواسته‏ ی استکبار جهانی، خاورميانه ‏ی جديد با محوريت مکتب حيات بخش اسلام شکل گيرد. ويژگی مشترک اين قيام‏ها، اسلامی بودن، ضد استکبار و ضد استبدادی بودن و مردمی بودن آن‏هاست و اين چهار محور، شاخص قيام‏های مورد تأييد است. به مبارزان در صحنه می‏ گوييم که سست و خسته نشويد که پيروزيد «و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنين» مراقب باشيد بيگانگان به ‏ويژه آمريکا، صهيونيسم و استکبار جهانی، انقلابتان را مصادره نکنند.
۱۱. مجلس خبرگان رهبری «مقاومت»را حق مشروع فلسطينيان دانسته و با تأکيد بر جعلی بودن رژيم صهيونيستی، بر آزادی همه‏ی سرزمين‏های اشغالی اصرار دارد که اين آرمان با اعتماد بر خداوند و وحدت همه‏ی گروه‏های فلسطينی به ياری حضرت حق بر آورده شدنی است ان‏شاءالله.
۱۲. مجلس خبرگان رهبری، مداخله ‏ی اجانب و بيگانگان، بخصوص در بحرين را محکوم کرده و به شهادت رساندن حق طلبانی که در حرکت مسالمت‏آميز خود بيش از حق مسلّم خود چيزی نمی‏خواهند، زندانی کردن و شکنجه ‏ی آن‏ها را خلاف شرع و بر خلاف موازين حقوقی شناخته شده‏ی بشری می‏داند و از حکام بحرين می‏خواهد دست از اين جنايات بردارند وگرنه ترديد نداشته باشند که سرنوشت ديکتاتورهای سقوط کرده در انتظار آنان است.
۱۳. کمک به قحطی زدگان سومالی همچنان يک ضرورت اسلامی - انسانی است با تشکر از کمک‏های قابل‏ تقديرمردم عزيزمان به ‏اين قحطی زدگان،انتظار تداوم اين کمک‏هارا تارسيدن به وضعيت مناسب داريم.
۱۴. در پايان با آرزوی لطف بيکران خداوند برای همه شهدای راه حق از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون بخصوص شهيدان عزيز ۸ سال دفاع مقدس و امام شهيدان و دعا برای طول عمر با عزت مقام معظم رهبری«مدظله‏ العالی» اين علمدار اسلام ناب محمدی(ص)، تعجيل در ظهور حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه را از درگاه الهی مسئلت نموده و سربلندی و تعالی روزافزون ايران اسلامی و ديگر کشورهای مسلمان را از حضرتش خواهانيم.
«انه سميع و مجيب الدعاء»
مجلس خبرگان رهبری
XS
SM
MD
LG