لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

انفجار مرگبار دو بمب در الجزایر


يکی از انفجارها در نزديکی دفتر نخست وزير الجزایر صورت گرفته است.
يکی از انفجارها در نزديکی دفتر نخست وزير الجزایر صورت گرفته است.

انفجار دو بمب در الجزيره، پايتخت الجزاير در روز چهارشنبه، ۱۱ آوريل، موجب کشته شدن دست کم ۱۷ نفر و زخمی شدن بيش از ۸۰ نفر ديگر شد.


به گزارش آسوشيتدپرس، هنوز مقامات الجزايری اعلام نکردند که اين انفجارها به چه دليل رخ داده است. يکی از انفجارها در نزديکی دفتر نخست وزير اين کشور صورت گرفته است.


طبق گزارش خبرگزاری ها، دومين انفجار در بخش شرقی الجزيره رخ داد. اين دو انفجار تقريبا همزمان رخ داد.


در ماه های يکی از گروه های وابسته به القاعده دست به چندين عمليات بمبگذاری در اين کشور آفريقای شمالی زده است. کارکنان خارجی از اهداف اصلی اين عمليات بودند.


در ماه مارس اتوبوس حامل کارکنان يک شرکت روسی مورد حمله قرار گرفت که در پی آن يک مهندس روس و سه الجزايری جان خود را از دست دادند.


در حمله ديگری در ماه دسامبر به اتوبوس حامل کارکنان شرکت آمريکايی هاليبرتون، يک الجزايری و يک لبنانی جان باختند.


در سال ۱۹۹۲ پس از آنکه ارتش الجزایر انتخابات پارلمانی را که منجر به پيروزی اسلام گرايان شده بود لغو کرد درگيری بين شورشيان اسلام گرا و ارتش الجزاير آغاز شد.


طبق آمار دولت الجزاير تاکنون دويست هزار نفر که شامل غير نظاميان، سربازان ارتش و جنگجويان اسلام گرا می شوند در اين درگيری ها که چندین سال به طول انجاميده است کشته شدند.


در اواخر دهه نود ميلادی تقريبا نشانی از شورشيان اسلام گرا در اين کشور وجود نداشت ولی در چند ماه اخير اين کشور وارد دور جديدی از خشونت شده است.


XS
SM
MD
LG