لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۹

بازداشت يک خبرنگار خبرگزاری فارس به «اتهام جاسوسی» در افغانستان


يک خبرنگار خبرگزاری فارس ايران به اتهام جاسوسی در افغانستان بازداشت شده است.

يک مقام دولتی افغانستان که نخواست نامش افشا شود، در صحبت با راديو آزادی گفت، که اين فرد برای سفارت ايران در افغانستان جاسوسی می کرد.

به گفته منابع امنيتی افغانستان، اين افغان که روز شنبه بازداشت شده است، اسناد محرم را در اختيار سفارت ايران در افغانستان قرار می داد.

يک مقام حکومتی که خواست نامش افشا نشود، در صحبت با راديو آزادی اين خبر را تاييد کرد، اما نگفت که اين خبرنگار افغان به چه اسرار دولتی دسترسی داشت.

گفته شده است که در حال حاضر تحقيقات از فرد بازداشت شده جريان دارد.

خبرگزاری فارس اين فرد را عبدالواحد حکيمی معرفی کرده و بازداشت وی را تاييد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالواحد حکيمی پس از آنکه دفتر کار اش را به هدف تهيهء گزارشی در مورد موزه ملی کابل ترک کرده، از سوی نيروهای امنيتی گرفتار شده است.


اين بار اول نيست، که يک تبعهء افغانستان به اتهام جاسوسی برای ايران در داخل افغانستان بازداشت می شود، بلکه پيش از اين نيز شماری از افغان ها به اتهام افشای اسرار دولت افغانستان به ايران و پاکستان بازداشت شدند.

خبرگزاری فارس نوشت «برخی کارشناسان بر این باورند که بازداشت خبرنگار فارس در کابل ممکن است ناشی از سوءتفاهم برخی نهادهای امنیتی افغانستان و عدم اطلاع آنان از اعطای مجوز فعالیت خبری از سوی وزارت امور خارجه این کشور باشد. این موضوع از طریق مبادی ذی‌ربط در ایران و افغانستان در حال پیگیری می‌باشد.»


XS
SM
MD
LG