لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

استیضاح وزیر آموزش و پرورش رای نیاورد


محمود فرشيدی از ميان ۲۳۸ کارت توزيع شده، با کسب ۸۹ رای سفيد، ۱۳۲ رای کبود و ۱۷ رای زرد توانست از مجلس رای اعتماد کسب کند.
محمود فرشيدی از ميان ۲۳۸ کارت توزيع شده، با کسب ۸۹ رای سفيد، ۱۳۲ رای کبود و ۱۷ رای زرد توانست از مجلس رای اعتماد کسب کند.

طرح استیضاح محمود فرشيدی، وزير آموزش و پرورش به رغم اعتراض های گسترده معلمان نسبت به عملکرد وی، در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی رای نیاورد.


محمود فرشيدی از ميان ۲۳۸ کارت توزيع شده، با کسب ۸۹ رای سفيد، ۱۳۲ رای کبود و ۱۷ رای زرد توانست از مجلس رای اعتماد کسب کند و عليرغم اعتراض های گسترده معلمان نسبت به عملکرد وی در مقام خود باقی بماند.


نمايندگان مخالف وزير آموزش و پرورش در طرح خود با ابراز نارضايتی از عملکرد محمود فرشيدی ۱۷ مورد را برای دلايل استيضاح بر شمردند که از آن جمله می توان به « عملکرد ضعيف در پرداخت به هنگام معوقات و مطالبات قانونی فرهنگيان»، «کند شدن تحول در نظام آموزشی»، « عملکرد ضعيف در پيگيری مسائل معيشتی معلمان و بويزه عادلانه کردن نظام هماهنگ حقوق و مزايا» و « تغييرات گسترده در مديريت های تخصصی و کارشناسان» اشاره کرد.


آقای فرشیدی که از سوی محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری همراهی شده بود در جلسه مجلس به دفاع از عملکرد دو ساله اش در آموزش و پرورش پرداخت و گفت که «در برنامه هايش با الهام از رهنمودهای رهبر انقلاب، تدبير لازم برای حل اين مشکلات بکار گرفته است.»


وی با اشاره به تقاضای معلمان برای افزايش حقوق گفت: طی چند سال گذشته، فقط در سال ۱۳۸۵ ‬ميزان افزايش حقوق معلمان، از نرخ تورم بيشتر بوده است..




آقای فرشيدی که از دوسال پيش فعاليت خود را در اين وزارتخانه آغاز کرده است در ماه های اخير به خاطر عملکرد خود زير فشار شديد نمايندگان منتقد و معلمان معترض قرار داشته است. و اکنون به نظر می رسد که فشارهای منتقدین وزیر آموزش و پرورش برای برکناری وی کارساز نبوده است.

به گزارش ايرنا، آقای فرشيدی در مورد برنامه های وزارت آموزش و پرورش افزود که شورای عالی آموزش و پرورش سندی همچون سند چشم انداز ۲۰ ساله برای تحول در آموزش و پرورش تهيه کرده است.


زير فشار منتقدين


آقای فرشيدی که از دوسال پيش فعاليت خود را در اين وزارتخانه آغاز کرده است در ماه های اخير به خاطر عملکرد خود زير فشار شديد نمايندگان منتقد و معلمان معترض قرار داشته است. اکنون به نظر می رسد که فشارهای منتقدین وزیر آموزش و پرورش برای برکناری وی کارساز نبوده است.


از سال گذشته معلمان در اعتراض به عدم اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت و ضعف مديريتی وزير آموزش و پرورش جمهوری اسلامی خواستار استعفا يا برکناری وی توسط رييس جمهوری ايران بودند.


اعتراضات صنفی معلمان معترض با برخوردهای تند پليسی روبرو شد و دهها تن از اين معلمان و رهبران آنها در شهرهای مختلف بازداشت شدند که تعدادی از آنها هنوز در زندان به سر می برند.


انتشار سوالات آزمون فرهنگيان که گفته می شد در آنها به پيامبر اسلام توهين شده است ، موج انتقادها از عملکرد وزير آموزش و پرورش را گسترده تر کرد و واکنش برخی از روحانيون بلندپايه را برانگيخت.


وزير آموزش و پرورش اخيرا در يک مصاحبه با خبرنگاران ضمن ابراز بی اطلاعی از بازداشت معلمان گفته بود که او «موفق ترين وزير آموزش و پرورش در تاريخ جمهوری اسلامی است.»


اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ايران، در اواخر فروردين ماه نارضايتی معلمان را خطرناک دانست و گفته بود:«در شرايط فعلی مصلحت نيست ميان معلمان و دولت سوتفاهم وجود داشته باشد. هر دو طرف بايد با توجه به واقعيات مسايل را مطرح و حل کنند و نقش مجلس هم در اين جا، بسيار مهم است.»


XS
SM
MD
LG