لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۳

جايزه يک ميليون دلاری برای اطلاعات درباره مأمور ناپديد شده «اف.بی.آی» در ايران


، رابرت لوينسون، مأمور سابق پليس فدرال آمريکا (اف. بی. آی)
، رابرت لوينسون، مأمور سابق پليس فدرال آمريکا (اف. بی. آی)

ايالات متحده آمريکا برای هرگونه اطلاعاتی که زمينه ساز بازگشت امن، رابرت لوينسون، مأمور سابق پليس فدرال آمريکا (اف. بی. آی) به کشورش شود، مبلغ يک ميليون دلار پاداش تعيين کرده است.

پرونده مفقود شدن مأمور «اف.بی.ای» در ايران، پنج سالی است که بازرسان پليس فدرال آمريکا را به خود مشغول کرده در حالی که تلاش ها برای يافتن سر نخی از او کماکان بی نتيجه مانده است.

به نوشته سايت خبری «هافينگتون پست» جايزه فوق روز سه شنبه، ششم ماه ژوئن، در تازه ترين مرحله از تلاش وسيع «اف.بی.آی» برای يافتن محل نگهداری «رابرت لوينسون» اعلام شد.

اوايل سال جاری ميلادی، خانواده لوينسون فيلمی کوتاه را پخش کردند که واکنش های زيادی را در افکار عمومی به دنبال داشت اما منجر به يافتن هيچ سرنخی نشد. در اين فيلم روبرت لوينسون با ظاهری تکيده برای حفظ جانش التماس می کند.

رابرت لوينسون ۶۳ سال دارد و و در زمان ناپديد شدن در جزيره کيش به عنوان بازرس خصوصی کار می کرد. روز جمعه مصادف است با پنجمين سال ناپديد شدن مامور سابق اف بی ای.


ايالات متحده تا کنون موفق به شناسايی آدم ربايان نشده، اما نشانه های به دست آمده حاکی از آن است که لوينسون جايی در طول مرزهای ايران، افغانستان و پاکستان نگهداری می شود.

همسر رابرت لوینسون، مأمور سابق «اف بی‌آی» در آذرماه گذشته،یک نوار ویدئویی منتشر کرده که به گفته آن‌ها حدود یک سال پیش به دست آن‌ها رسیده است.

در این ویدئو «رابرت لوینسون» با ظاهری در هم شکسته از شرایط دستگیری و بازداشت خود سخن می‌گوید و از دولت آمریکا می‌خواهد که به وی کمک کند. «کریستین» همسر آقای لوینسون در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، گفت که از یک سال پیش و زمان ارسال این ویدئو برای این خانواده، ربایندگان یا زندانبان‌های وی با آن‌ها هیچ تماسی نگرفته‌اند.

دولت آمریکا پیشتر گفته بود که به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد رابرت لِوینسون، مأمور پیشین اف‌بی‌آی که در سفری به ایران ناپدید شده زنده است و «جایی در جنوب غرب آسیا» نگهداری می‌شود. وی همچنین از ایران خواست تا برای آزادی او به مسئولان آمریکایی کمک کند.

XS
SM
MD
LG