لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۲

پنجاهمین جام تنیس برای فدرر در سین سیناتی


راجر فدرر، تنیس باز رکورد شکن سوییسی، با پیروزی بر جیمز بلیک آمریکایی، به چهارمین قهرمانی تنیس « اوپن » آمریکا دست یافت.
راجر فدرر، تنیس باز رکورد شکن سوییسی، با پیروزی بر جیمز بلیک آمریکایی، به چهارمین قهرمانی تنیس « اوپن » آمریکا دست یافت.

راجر فدرر، تنیس باز رکورد شکن سوییسی، با پیروزی بر جیمز بلیک آمریکایی، به چهارمین قهرمانی تنیس «اوپن» آمریکا دست یافت.


فدرر در روز یکشنبه توانست بلیک را در دو «ست» متوالی ۱-۶ و ۴-۶ در سین سیناتی شکست دهد و به رکورد ۵۰ بار قهرمانی در تنیس بزرگان دست یابد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدرر از سین سیناتی به نیویورک می رود تا از ۲۷ ماه اوت در آخرین مسابقه بزرگ فصل در آمریکا، با اطمینان از ادامه حکومت در زمین های سخت تنیس، به بازی با حریفان بپردازد.


کمی بیش از یک ماه، که فدرر با رکورد پنج بار قهرمانی ویمبلدون مساوی کرد، تنیس باز ۲۶ ساله، به موفقیت بیشتر خود همچنان ادامه داد.


او پس از موفقیت اخیر و به دنبال ۴۵ ست پیروزی و شش ست باخت، پنج جام قهرمانی و رکورد هفت پیروزی بدون باخت در برابر بلیک در این فصل، گفت: «بی تردید من بهترین بازی ام را کردم. باید بهترین بازی ام را می کردم تا بلیک را شکست می دادم. هفته بزرگی بود. بسیار خوشحالم و آشکارا از آمدن به رقابت های اوپن آمریکا بسیار هیجان زده هستم.»

۱۱ بار قهرمانی در « گراند اسلم » هنوز با رکورد ۱۴ بار قهرمانی پیت سمپراس فاصله دارد. او که نخستین قهرمانی را در سال ۲۰۰۱ در میلان بدست آورد، به جست و جوی سومین قهرمانی خود در گراند اسلم امسال رفت. نخستین آن در ماه ژانویه در استرالیا بود و دومی آن در ویمبلدون ماه پیش بود که برای پنجمین بار پیاپی بدست آمد.


بلیک، که در ۲۰ مسابقه قبلی اش ۱۶ پیروزی داشت، پس از شکست در سین سیناتی اظهار کرد:«تا لحظه رویارویی با راجر همه چیز خوب پیش رفت. برای راجر ۵۰ مقام قهرمانی خیلی جالب است.»


این دومین قهرمانی فدرر در سین سیناتی در سه سال اخیر بود. در سال ۲۰۰۵ او، اندی رادیک را در مسابقه پایانی شکست داد. یک سال و یک هفته پیش، او با پیروزی در پیکارهای تورنتوی ۲۰۰۶ به چهلمین قهرمانی رسیده بود.


قهرمانی های او از فوریه سال ۲۰۰۱ در میلان در حالی شروع شد که او در آن هنگام یک نوجوان بود.


XS
SM
MD
LG