لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۷

ایران تا دو روز دیگر به فیفا پاسخ می دهد


مسئولان فوتبال ايران، روز چهارشنبه اعلام کردند که در ظرف دو روز آينده به درخواست فيفا برای متوقف کردن دخالت های سياسی در فوتبال پاسخ می دهند
مسئولان فوتبال ايران، روز چهارشنبه اعلام کردند که در ظرف دو روز آينده به درخواست فيفا برای متوقف کردن دخالت های سياسی در فوتبال پاسخ می دهند

مسئولان فوتبال ايران، روز چهارشنبه، پنجم دسامبر، اعلام کردند که ظرف دو روز آينده به درخواست فيفا و فدراسيون فوتبال آسيا، برای متوقف کردن دخالت های سياسی در فوتبال پاسخ می دهند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، کفدراسيون فوتبال آسيا - AFC - اعلام کرد که هيئتی از فدراسيون فوتبال ايران و سازمان تربيت بدنی که یک نهاد دولتی است، روز سه شنبه گذشته، پس از مذاکرات طولانی در مالزی، توافق کردند که تا ۴۸ ساعت آينده به این کشور بازگردند و بگويند که چه تصميمی برای پايان دادن به اين بن بست گرفته اند.


فدراسيون بين المللی فوتبال، فيفا، همچنين اعلام کرده است در صورت نامزدی محمد علی آبادی ، ریيس سازمان تربيت بدنی ایران درانتخابات رياست فدراسيون فوتبال ايران، اين انتخابات رابه رسميت نخواهد شناخت، چون بر پايه اساسنامه فيفا، دولت ها حق مداخله در انتخابات فدراسيون های فوتبال کشورهايشان را ندارند.


فدراسيون بين المللی فوتبال، فيفا، اعلام کرده است در صورت نامزدی محمد علی آبادی ، ریيس سازمان تربيت بدنی جمهوری اسلامی درانتخابات رياست فدراسيون فوتبال ايران، اين انتخابات رابه رسميت نخواهد شناخت.

اميرحسين کريم پور، از مسئولان روابط عمومی فدراسيون فوتبال ايران نيز به خبرگزاری فارس گفته است که اين انتخابات قرار بود پنج شنبه هفته جاری برگزار شود، اما به دليل برخی مشکلات در اساسنامه فدراسيون فوتبال ايران، ممکن است تا ماه ژانويه آينده به تعويق بيفتد.


تيم های ملی فوتبال ايران در آذر ماه سال ۱۳۸۵ به دليل دخالت رييس سازمان تربيت بدنی در برکناری محمد دادکان، رييس وقت فدراسيون فوتبال ايران، به طور موقت از حضور در رقابت های بين المللی فوتبال محروم شد.


اظهار نظر صريح سخنگوی فيفا


یک سخنگوی فیفا به رویترز گفت: «در واقع طبق تاکيد نسخه اساسنامه فدراسيون فوتبال ايران که در ماه ژوئن امسال از سوی فيفا تصويب شد، رييس سازمان تربيت بدنی و نايب رييس او (کيومرث هاشمی) می توانند از اعضای مجمع عمومی فدراسيون فوتبال باشند، ولی نمی توانند به عنوان رييس فدراسيون نامزد شوند.»


از هنگام به قدرت رسيدن محمود احمدی نژاد، چند تن از مقامات، مربيان و مديران طراز اول فدراسيون فوتبال ايران تغيير کرده اند.


تیم ملی فوتبال ايران يکی از موفق ترين تيم های فوتبال آسيا است و تاکنون سه بار قهرمان اين قاره شده و در سه جام جهانی اخير، در دوره موفق شده که به قابت های نهایی صعود کند.


محمد علی آبادی بارها گفته بود که حضور او به عنوان نامزد تصدی رياست فدراسيون فوتبال به دستور محمود احمدی نژاد بوده و از سوی فيفا نيز «بلامانع» اعلام شده است.


با توجه به آخرين هشدار فيفا برای تعيين تکليف رياست فدراسيون فوتبال ايران تا پايان سال جاری ميلادی، دهم دی ماه، شرايط فوتبال ايران همچنان بحرانی به نظر می رسد.


XS
SM
MD
LG