لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۷

سيل در برازجان چهار قربانی گرفت


رسانه‌های داخلی ايران از غرق شدن دو کودک در گودال آبی در شهرستان برازجان خبر دادند.
رسانه‌های داخلی ايران از غرق شدن دو کودک در گودال آبی در شهرستان برازجان خبر دادند.
مقامات استان بوشهر روز سه‌شنبه، هفت آذر اعلام کردند که بر اثر جاری شدن سيل در شهرستان برازجان از توابع دشتستان، چهار تن کشته شدند.

غلامحسين خسروی، فرماندار دشتستان به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) گفت: «يکی از اين قربانيان بر اثر برق گرفتگی و سه نفر ديگر در پی سقوط در آب جان خود را از دست دادند.»

شهرستان جنوبی برازجان، واقع در ۶۵ کيلومتری بوشهر در روزهای اخير شاهد بارندگی‌های شديدی بوده است. اين شهر در مسير شش رودخانه فصلی قرار دارد که در فصل بارندگی به‌طور معمول طغيان می‌کنند.

به گفته فرماندر دشتستان، سيلاب شب گذشته به بخش‌های ديگر دشتستان از جمله آبپخش، شبانکاره و سعدآباد نيز خسارات فراوانی وارد کرد.

به گفته آقای خسروی، در بخش‌هايی از شهرهای برازجان، آبپخش و شبانکاره خانه‌های مردم دچار آب گرفتگی شد. همچنين چندين دستگاه خودرو آسيب ديد و به مزارع کشاورزی هم خساراتی وارد شد.

رسانه‌های داخلی ايران دوشنبه نيز از غرق شدن دو کودک در گودال آبی در شهرستان برازجان خبر دادند.

خبرگزاری فارس به نقل از فرمانده انتظامی دشتستان نوشت، اين دو کودک که از مهاجران افغان بودند به هنگام بازی در اطراف خانه خود داخل گودالی که در پی بارندگی‌های چند روز اخير پر از آب شده بود، سقوط کردند و در نهايت غرق شدند.

سرهنگ داوود محمدزاده گفت: «اجساد اين دو کودک شامگاه يکشنبه زير پل واقع در خيابان جمهوری اسلامی برازجان در گودالی پر از آب کشف شد.»

شدت گرفتن بارندگی‌ها در روز گذشته همچنين باعث ريزش کوه در مسير برازجان – شيراز و يک‌طرفه شدن مسير شد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که اين مسير دوباره گشوده شده است.

فرماندار دشستان دراين‌باره اظهار داشت: «هم اکنون همه راه‌های اصلی به استان‌های خوزستان و فارس باز است و تنها در يک نقطه از پل کلل تردد با احتياط و کندی صورت می‌گيرد.»

غلامحسين خسروی گفت: «شب گذشته همه امکانات امدادرسانی شهرستان برای نجات جان مردم، تخليه آب از منازل و باز نگه داشتن راه‌های ارتباطی به کار گرفته شد و تعدادی از ساکنان خانه‌هايی که دچار آب گرفتگی شده بودند در مکان‌های اضطراری اسکان يافتند.»

او افزود: «پاکسازی حوزه‌های شهری و روستايی، برآورد خسارات زمين‌های کشاورزی و برطرف کردن برخی از مشکلات تاسيسات آب و برق و مخابرات از صبح امروز آغاز شده است.»

به گفته فرماندار دشتستان، مدارس اين منطقه امروز تعطيل اعلام شده است.

شهرستان دشتستان بيش از ۲۳۰ هزار تن جمعيت دارد. بزرگ‌ترين بخش آن نيز برازجان با بيش از ۹۰ هزار تن جمعيت است. برازجان بر سر راه ارتباطی و بازرگانی شيراز به بوشهر و در ارتفاع ۸۰ متری از سطح دريا واقع شده است.
XS
SM
MD
LG