لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۲

سیل در کرمان و فارس پنج قربانی گرفت


سیل در کرمان
سیل در کرمان
سیل در استان های کرمان و فارس دستکم پنج کشته برجای گذاشته و سه نفر نیز مفقود شده اند. شش هزار خانه نیز در استان کرمان تخریب شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر درحالی که طی سیزده سال پیاپی خشکسالی به عنوان مهم‌ترین معضل بزرگترین استان کشور تبدیل شده است در سه روز گذشته سیلاب گسترده ۱۴ شهرستان کرمان را در بر گرفت و شش هزار خانه را تخریب کرد.

به گزارش این خبرگزاری میزان بارندگی طی این چند روز در کرمان بیش از متوسط بارندگی طی یک سال گذشته در استان کرمان گزارش شده است.

محمد‌جواد کامياب، معاون عمرانی استاندار کرمان، نیز پنجشنبه گفت: « طی بارندگی‌های اخير آب‌گرفتگی را در ۱۴ شهر داشته‌ايم که بيشترين آن مربوط به کرمان، زيدآباد، رودبار، سيرجان، جيرفت، کهنوج، ريگان، فهرج و زرند است.»

به گزارش خبرگزاری فارس وی افزود: «در محدوده برق شمال استان هيچ مشکل و قطعی نداريم و اگر مواردی هم بوده، وصل شده است. اما در محدوده برق جنوب استان ۳۷۳ مورد قطعی داشته‌ايم که ۴۸ مورد آن هنوز وصل نشده است.»

وی با اشاره به وضعيت آب شرب در سطح استان کرمان گفت: «بخشی از آب شرب مناطق رودبار و ريگان هنوز قطع است و تلاش برای برقراری جريان آب شرب آنها ادامه دارد.»

در همین حال شبکه خبر گزارش داد که در استان فارس نیز جاری شدن سيلاب در شهرستان‌های داراب، فسا و جهرم سه قربانی گرفت.

ستاد بحران استان فارس اعلام کرد که دو نفر هم در شهرستان‌های فراشبند و فسا براثر وقوع سيل ناپديد شده اند.

حمید تقی‌زاده، مدیرکل ستاد بحران استان فارس، در این مورد گفت بـارندگی اخير در ۱۶ شهرستان استان آبگرفتگی و سيلاب درپی داشت و جاری شدن سيلاب و آبگرفتگی به ساختمان‌های مسکونی، بخش کشاورزی و تاسيسات زيربنايی اين شهرستان‌هـا از قبيل جاده‌ها و پل‌ها آسيب رسانده است.

مدير کـل ستاد بحران استان فارس گفت: «شهرستان‌های قير و کـارزین، داراب، زرين‌دشت، جهرم، فسا و استهبان بيشترين آسيب را از اين سيلاب‌ها ديده‌اند.»
XS
SM
MD
LG