لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۰

سه شنبه، ایران و قطر در بازی نیمه نهایی فوتبال امید


تیم ملی امید ایران روز سه شنبه به مصاف تیم قطر، میزبان مسابقات آسیایی دوحه می رود.
تیم ملی امید ایران روز سه شنبه به مصاف تیم قطر، میزبان مسابقات آسیایی دوحه می رود.

به گزارش سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا از دوحه، تیم ملی اميد ايران قهرمان دو دوره اخير فوتبال بازي های آسيايی و تيم قطر، ميزبان اين دوره به مرحله نيمه نهايی راه يافتند.


قطر به همراه خلفان ابراهيم، مرد سال ۲۰۰۶ فوتبال آسيا وبه ثمر رساننده دو گل به تيم تايلند درمرحله يک چهارم نهايی، به پيکار ايران می آيد. اين درحالی است که تيم عراق در مسابقه ديگر به مقابله تيم کره جنوبی خواهد رفت. اين دو مسابقه در روز سه شنبه ۱۲ دسامبر تعيين کننده مقام قهرمانی خواهد بود.


دو مدعی ديگر از شرق آسيا، چين و ژاپن بودند، که به ترتيب توسط ايران در يک چهارم نهايی و کره شمالی در دور مسابقات گروهی حذف شدند. ژاپن چهار سال پيش مسابقه پايانی را به ايران باخت و به مدال نقره دست یافت.

سايت فدراسيون آسيا در مورد راه يابی ايران به مرحله نيمه پايانی برای پيکار با تيم ميزبان می نويسد:« بعد از تساوی يک بر يک در پايان ۹۰ دقيقه و تساوی دو بر دو در آخر وقت تلف شده در برابر چين، تيم ایران هشت بر هفت در ضربه های پنالتی، به پيروزی نايل آمد.»


دو گل خلفان ابراهيم به تايلند


قطر برای صعود و رو در رويی با ايران، سه بر صفر تايلند را از سر راه برداشت.


در اين مسابقه، خلفان ابراهيم ، بازيکن تازه انتخاب شده سال کنفدراسيون فوتبال آسيا، دو گل و عبدالله کانی گل ديگر را به ثمر رساندند.

قطرو عراق به عنوان دوتيم برتراز ميان هشت تيم رده دوم مرحله گروهی به دور يک چهارم پايانی رسيدند. هر دونيز به دور نيمه پايانی راه يافتند.



قطر در يک مسابقه که پايانی جنجالی از سوی تماشاگرانش داشت، با يک گل مغلوب ازبکستان شد وعراق هم به چين باخت.

حذف ازبکستان با نخستين شکست

عراق برای پيروزی دو بريک بر تيم قهرمان ۱۹۹۴ اين بازي ها، به يک گل در وقت اضافی نياز پيدا کرد.
بعد از سه پيروزی پياپی اين اولين شکست ازبکستان بود . کرارمحمد با گل زود هنگام در دقيقه ۱۰ به عراق برتری داد.


اما الکساندر گينريخ در وفت تلف شده نيمه اول نتيجه را برای ازبک ها مساوی کرد. علی الوان گل حياتی پيروزی بخش را پنج دقيقه بعد از شروع وقت اضافی به ثمر رساند.


کره جنوبی در سايه دو گل « کيم چی وو » و« يه ئوم هون » در فاصله سه دقيقه در نيمه نخست و گل سوم توسط « جونگ جو گوک»، به يک پيروزی آسان سه بر صفر بر کره شمالی نايل آمد.

جنوبی ها فاتح پيکار فوتبال دو کره شدند


تيم فوتبال کره جنوبی سه بر صفر کره شمالی را شکست داد تا به مرحله نيمه پايانی فوتبال بازي های آسيايی راه يابد.


خبر گزاری آسوشيتد پرس از دوحه ( قطر) گزارش داد که اين يک بازی فوتبال سياسی تلقی شده بود که در گرما گرم گفت و گوهای يکپارچگی دو تيم رقيب، برای حضور در بازي های المپيک ۲۰۰۸ پکن، انجام شد.


XS
SM
MD
LG