لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۶

ایران باخت، عراق و قطر به فینال رسیدند


در دقیقه ۲۹ بازی سباستیان کینتانا، بازیکن متولد اروگوئه قطر با یک ضربه دقیق گل اول بازی را به ثمر رسانید.
در دقیقه ۲۹ بازی سباستیان کینتانا، بازیکن متولد اروگوئه قطر با یک ضربه دقیق گل اول بازی را به ثمر رسانید.

تنها نیمی ازپیش بینی گلف نیوز، مجله چاپ امارات، درست بود. با شکست دو بر صفر، ایران از راه یابی به پیکار برای سومین طلای پیاپی باز ماند وقطر حریف عراق دربازی فینال شد.


در حالی که عراق با پیروزی یک بر صفر بر کره جنوبی، به رویای تکرار قهرمانی بازیهای 1984 می اندیشد ، ایران به شکست در برابر قطر، میزبان بازیهای آسیایی تن داد.


هر نیمه یک گل


تیم ایران که به پیکار قطر آمده بود، در هر نیمه یک گل خورد تا برای مدال برنز با تیم کره حنوبی رو به رو شود.


تیم ایران پس از عبور از دیوار چین در سایه بخت بلند و ده نفری شدن حریف ، انتظار بازگشت به فوتبال مورد انتظار به بازی نیمه پایانی بود که در آن هم هیچ گاه لحظه اوج گیری دیده نشد.


تیم بی برنامه و غریبه با هم


درپخش تلویزیونی زنده از شبکه « یورو اسپورت »، گزارشگر بازی به درستی تیم ایران را فاقد تاکتیک و بازیکنان آن را غریبه با یکدیگر دانست.


در طول 90 دقیقه هر بازیکنی که به توپ می رسید خود را با توپ در گردابی گرفتار می ساخت که پایان آن هدر دادن توپ و تلاش برای باز پس گیری آن از حریف بود.


در دقیقه ۲۹ بازی پیش از این میزبان در پی موقعیت هایی که خلق کرد سرانجام با پاس بلند وعمقی مجدی صدیق، سباستیان کینتانا، بازیکن متولد اروگوئه با رودباریان تک به تک شد و گل قطر با یک ضربه دقیق به ثمر رسید.


قطر نیمه دوم را با حالتی احتیاط آمیز آغاز کرد.


اما وقتی تیم امید ایران کم رمق و نا توان نشان داد و با فاصله بسیار بین خط میانی و حمله و نا به سامانی در همه خطوط باعث شد تا دروازه بان فطر آسوده ترین بازیکن زمین باشد، حریف خود به خود مهاجم شد و با برتری در میانه زمین بار، دیگر به گلزنی چشم دوخت.


در دقیقه 74 اشتباه مهرداد پولادی ، بازیکن نیمه دوم ایران، توپ را نصیب محمد بلال کرد تا پاس او به حسین یاسر وضربه او از پشت محوطه جریمه، پس از برخورد با پای جلال حسینی دور از دست های رودباریان به درون دروازه قوس بردارد.


با این شکست تیم ملی امید ایران دربعد از ظهر پنجشنبه، ۱۴دسامبر، برای مدال برنز با کره جنوبی بازی می کند .


پیروزی عراق


تیم فوتبال عراق با پیروزی یک بر صفر بر کره جنوبی صعودی دور از انتظار به مرحله پایانی فوتبال بازیهای آسیایی داشت.


خبرگزاری فرانسه راجع به موفقیت تیم فوتبال عراق نوشت : «عراق در داستان شاه پریان فوتبال بازیهای آسیایی فصل دیگری را گشود . این به هنگامی بود که در سه شنبه یاران این تیم با یک گل کره جنوبی را مغلوب خود کردند.»


تنها گل مسابقه عراق با کره جنوبی در دقیقه 24 وقتی به دست آمد که یونس خالف کاپیتن تیم تله آفساید را شکست و توپ را به سرعت تا آستانه دروازه پیش برد.


او که بازیکن تیم الغرافه قطر است و در ورزشگاه باشگاهی اش بازی می کرد، حتی از کیم یونگ کیوانگ در دروازه کره هم گذشت . ضربه او از فاصله نزدیک توسط دروازه بان از روی خط گل برگردانده شد اما سامر مقبل نخستین کسی بود که به توپ رسید و آن را از بین پاهای کیم به تور رساند.


کره جنوبی که از 1986 تا کنون به مرحله پایانی فوتبال بازیهای آسیایی راه نیافته و در آن دوره برای سومین و آخرین بار قهرمان شده است، در جست وجوی گل تساوی بخش با همه وجود فشار آورد.


اما آنان در اثر دستپاچگی و مقاومت محمد خادوم، دروازه بان تیم عراق، در رسیدن به گل برابری ناکام ماندند. تیم کره تا پیش از این گل هنوز دروازه شان باز نشده بود. از سوی دیگر تیم عراق بعد از شکست از چین به عنوان یکی از دو تیم دوم مسابقه های گروهی تا به مرحله پایانی پبش آمده است.


تیم دیگر قطر است که از ازبکستان شکست خورد.


XS
SM
MD
LG