لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۱

شب بزرگان در فوتبال اروپا


وین رونی منچستر یونایتد را بر منچستر سیتی پیروز کرد. (عکس تزئینی: Epa)
وین رونی منچستر یونایتد را بر منچستر سیتی پیروز کرد. (عکس تزئینی: Epa)

بايرن مونيخ و منچستر يونايتد با پيروزی های حساس در ليگ های برتر آلمان و انگليس، فاصله خود با تيم های پيشتاز را به اندازه ای اميد بخش برای بازيابی مقام قهرمانی رساندند.


به گزارش سايت فيفا در روز دوشنبه اول دسامبر، در همين حال تيم های اينتر ميلان و بارسلونا موقعيت خود را در صدر جدول رده بندی کشورهای ايتاليا و اسپانيا تحکيم بخشيدند. اما برای همه نام های بزرگ رقابت های آخر هفته خوشايند نبود.


خلع سلاح چلسی و پيروزی يونايتد بر سيتی


در «پريميرشيپ» انگليس داربی های منچستر و لندن هردو به پيروزی مهمانان انجاميد. گل وين رونی در دقيقه ۴۲، برای قهرمانان منچستر يونايتد کافی بود تا اين تيم در ورزشگاه رقيب سرسخت و همشهری اش منچستر سيتی پيروز شود و به رده سوم جدول رده بندی صعود کند. اين صدمين گل رونی برای منچستر يونايتد بود.


در پايتخت، آرسنال دو بر يک چلسی را شکست داد. آبی ها در دقيقه ۳۱ با گلی که يوهان ژورو به تيم خود زد، يک بر صفر پيش افتادند، اما روبين فان پرسی پيش و بعد از دقيقه ۶۰ دو گل زد تا توپچی ها بازگشتی چشمگير داشته باشند و دومين شکست فصل را بر چلسی تحميل کنند.


سه تيم صدر جدول: چلسی و ليورپول هرکدام با ۳۳ امتياز و منچستريونايتد با ۲۸ امتياز.


سه تيم قعر نشين: ساندرلند با ۱۵ امتياز، بلکبرن روورز با ۱۳ امتياز و وست برومويچ با ۱۱ امتياز.


بهترين گلزنان: نيکولا آنلکا با ۱۲ امتياز، کريستيانو رونالدو، امر زکی، ژرمن دفو هرکدام با ۸ گل.


صعود بايرن به رده دوم


تيم هوفن هايم با برداشتن گامی بلند به سوی حفظ پيشتازی تا پيش از تعطيلات نيم فصل، به پيشروی خيره کننده اش در «بوندسليگای» آلمان ادامه داد.


وداد ايبيسه ويچ مهاجم، هفدهمين گل خود در پانزده مسابقه به ثمر رساند تا اين تيم تازه راه يافته به بوندسليگای آلمان، در خانه اش تيم آرمينيا بيله فلد را سه بر صفر خرد کند.


در بزرگترين مسابقه آخر هفته هم بايرن مونيخ با گل های لوکا تونی و ميروسلاو کلوزه دو بر صفر در زمين باير له ور کوزن پيروز شد.


اين هشتمين شکست بايرله ورکوزن از بايرن مونيخ بود. تيم مدافع عنوان قهرمانی بوندسليگا با اين پيروزی رده دوم را از له ورکوزن گرفت. اين تيم بعد از ظهر جمعه پنجم دسامبر ميزبان تيم هوفن هايم است.


پيشتازان رده بندی: هوفن هايم ۳۴ امتياز، بايرن مونيخ ۳۱ امتياز و هرتا برلين ۳۰ امتياز.
قعرنشينان: بوخوم(تيم وحيد هاشميان) و مونشن گلادباخ با ۱۱ امتياز و کارسروهه ۱۰ امتياز.
بهترين گلزنان: وداد ايبی سه ويچ ۱۷ گل، پاتريک هلمس، گرافيته هرکدام با ۱۱ گل.


لغزش رئال و گام بلند بارسا در لاليگا


رئال مادريد در زمين تيم ختافه به شکست تلخ سه بر يک تن داد. ختافه، تيم حومه مادريد است که تا پيش از رفتن برند شوستر به رئال مادريد، سرمربيگری اش به عهده اين آلمانی بود.


ختافه با دو گل خوآن آنجل آلبين از اروگوئه دو بر صفر پيش افتاد. خاوير ساويولا در دقيقه ۵۵ يک گل را پاسخ داد، اما ايچوکوو اوچه در فاصله هشت دقيقه به پايان مسابقه با زدن يک گل پيروزی ختافه را حتمی کرد.


در صدر جدول رده بندی بارسلونا در سايه دو گل ليونل مسی و تک گل ساموئل اتوئو، در خانه سوی يا سه بر صفر پيروز شد. اين پيروزی تيم کاتالانی را شش امتياز برتر از ويا رئال کرد.


پيشتازان: بارسلونا ۳۲ امتياز، ويارئال ۲۸ امتياز و والنسيا ۲۷ امتياز.
قعرنشينان: نومانسيا ۱۱ امتياز، اوساسونا (تيم جواد نکونام و مسعود شجاعی) هشت امتياز و ريکريئتيوو اوئلوا هفت امتياز.


پيشروی اينتر ميلان و يوونتوس، پسرفت ميلان آ س


در سری آ ايتاليا تيم پيشتاز اينتر ميلان با پيروزی دو بر يک بر ناپولی، فاصله اش را با تيمهای تعقيب کننده به شش امتياز افزايش داد. تيم نراتزوری (ايتر) از شکست غير منتظره رقيب همشهری اش ميلان آ س با نتيجه سه بر يک در پالرمو بيشترين بهره را برد.


تيم يوونتوس با پيروزی چهار بر صفر بر رجينيا به رده دوم صعود کرد. در اين مسابقه آلساندرو دل پی يرو دويست و پنجاهمين گل خود را برای يوونتوس به ثمر رساند.


پيشتازان: اينتر ۳۳ امتياز، يوونتوس و ميلان هر کدام ۲۷ امتياز.
قعرنشينان: رجينا ۱۱ امتياز، بولونيا ۱۰ امتياز و کيه وو نه امتياز.
گلزنان: ديه گو ميليتو ۱۱ گل، آلبرتو گيلاردينو نه گل و مارکو دی وايو هشت گل


XS
SM
MD
LG