لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۰

مديرعامل پرسپوليس تغيير کرد


تیم پرسپولیس در حال تمرین. (عکس: ایرنا)
تیم پرسپولیس در حال تمرین. (عکس: ایرنا)

سرانجام در پی ناکامی های اين فصل تيم فوتبال پرسپوليس و دو شکست پياپی از ملوان و ذوب آهن در ليگ برتر ايران، عباس انصاريفرد به جای داريوش مصطفوی مدير عامل اين باشگاه شد.


عباس انصاريفرد پيش از اين رييس فدراسيون موتورسواری و اتوموبيلرانی ايران بود.


او برادر بزرگتر محمد حسن انصاريفرد، بازيکن سال های دور پرسپوليس و تيم ملی فوتبال ايران، است که پيش از حبيب کاشانی مديرعامل پرسپوليس بود.


او يک سال و نيم پيش به دليل مشکلات مالی و مساله پرداخت های قرارداد و حقوق بازيکنان از پرسپوليس جدا شد و به عنوان مديرعامل، به باشگاه راه آهن رفت.


پرسپوليس به مديريت کاشانی و به سرمربيگری افشين قطبی به مقام قهرمانی ليگ برتر فوتبال ايران رسيد، اما به دليل مخالفت محمد علی آبادی – رييس سازمان تربيت بدنی و معاون رييس جمهوری اسلامی – با ادامه کار کاشانی، در آستانه فصل جاری فوتبال کاشانی مجبور به استعفا و داريوش مصطفوی با حمايت سازمان تربيت بدنی جانشين او شد.


با آمدن مصطفوی زمينه ای فراهم شد تا افشين قطبی با قراردادی سنگين و به صورت پروازی بارديگر به پرسپوليس بازگردد. واژه پروازی پس از ظهور مربيانی متداول شد که فقط به هنگام تمرينات و مسابقه ها در ايران بودند و قطبی بر اساس قراردادش پس از هر مسابقه پرسپوليس، رهسپار دبی می شد.


اما بازگشت قطبی هم کم دوام بود و پس از يازده هفته به طور ناگهانی پرسپوليس را ترک و اعلام کرد که ديگر به ايران باز نمی گردد. روزنامه تلخراف (تلگراف) چاپ هلند هم از قول خبرنگار اعزامی خود به تهران نوشت که قطبی با وحشت ممنوع الخروج بودن از ايران و با ترس بسيار فرودگاه بين المللی تهران را ترک کرد.


خبر استعفای اجباری مصطفوی از حدود دو ماه پيش در رسانه های ايرانی انتشار يافت که پس تکذيب چندباره آن، سرانجام علی سعيد لو، معاون اجرايی محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی، هفته پيش اعلام کرد که خبرهای مهمی از باشگاه پرسپوليس منتشر خواهد شد. در پی آن مصطفوی نيز به خبرگزاری فارس اعلام کرد که هرگاه محمد علی آبادی بگويد می رود. در روز دوشنبه ۱۶ دی در اطلاعيه باشگاه پرسپوليس هم آمده است که مديرعامل پيشين در روز هشتم دی استعفا داده است.


پس از رفتن قطبی، مصطفوی در مسابقه های پرسپوليس هدف شعارهای تند هواخواهان اين تيم در ورزشگاه ها بود.


XS
SM
MD
LG