لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۷

شکست تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران از اروگوئه


 تيم ملی فوتبال نوجوانان ايران دو بر يک از اروگوئه شکست خورد
تيم ملی فوتبال نوجوانان ايران دو بر يک از اروگوئه شکست خورد
تيم ملی فوتبال نوجوانان ايران در مرحله يک هشتم پايانی جام جهانی اين رده سنی در کالابار نيجريه در وقت اضافی دو بر يک از اروگوئه شکست خورد و از جام بيرون رفت.

در مسابقه ای کم تماشاگر دو تيم وقت معمولی را بدون حادثه مهم و بدون گل سپری کردند و نوجوان موفق اين بازی، سباستيان گايه گوس، بازيکن ساکن اسپانيا و عضو تيم نوجوانان اتله تيکو مادريد بود که هر دو گل تيم منطقه آمريکای جنوبی را به ثمر رساند.

بازيکنان اروگوئه که در مسابقه های گروهی با کسب مقام سوم توانسته بودند به ديدار ايران، پيشتاز گروه سوم بيايند، با يک بازی حساب شده و حرکت نزديک به هر بازيکن پا به توپ و تکنيکی ايران، عملا مانع هنرنمايی قهرمان آسيا در طول ۱۲۰ دقيقه بازی شدند.

برای تيم ايران درگير شدن با مسائل حاشيه ای، نظير حضور بازيکنان بزرگسال در تيم نوجوانان اروگوئه و پرداختن به مسائل خارج از متن فوتبال و متداول در اوائل پيروزی انقلاب، عملا به زيان تيم آسيايی تمام شد.

اروگوئه با همين بازيکنان در گروه ششم سه بر يک به تيم کره جنوبی باخته و با پيروزی بر الجزاير و تساوی با ايتاليا سوم شده بود.

در ادامه جنگ روانی، صبح روز مسابقه خبرگزاری فارس نوشت: جنگ روانی اروگوئه و رفتار پسنديده نوجوانان ايران در متن اين گزارش آمده بود:«نوای شاگردان علی دوستی بر سر نماز و زيارت عاشورای شب گذشته باعث شد بازيکنان تيم اروگوئه واکنش های عصبی و کودکانه ای را از خود بروز دهند.»

در حالی که خط حمله ايران با وجود بازی با روحيه نتوانست به مانند مسابقه های گروهی خلق موقعيت کند، نوجوانان اروگوئه نيز در وقت معمولی از دستيابی به گل ناکام ماندند تا بازی به وقت اضافی کشيده شود.

در حالی که ايمان صادقی در دروازه ايران مرد اول تيمش در وقت معمولی بود، دو گل در هر نيمه وقت تلف شده خورد که در هر دو مقصر می نمود. گل نخست در آخرين دقيقه وقت اول اضافی به اين گونه به ثمر رسيد که در برابر ضربه نه چندان کاری گايه گوس، توپ لغزنده از باران شديد از زير بدن صادقی به تور رسيد.

علی دوستی مهر برای وقت اضافی افشين اسماعيل زاده را به جای پيام صادقيان به زمين فرستاد تا اين بازيساز موفق در بازی های پيشين کفه ترازو را به سود ايران سنگين و راه صعود را هموار کند.

اما اين تدبير نتيجه عکس داد. اخطار دوم به شيرازی، مدافع ميانی تيم ايران و ده نفری شدن تيم و يک اشتباه در حرکت نامطمئن پا به توپ در ميانه ميدان منجر به حضور تک به تک گايه گوس با صادقی در دقيقه ۱۱۷ شد و در حالی که هنوز يک مدافع همپای مهاجم گلزن در حرکت بود، خروج اشتباه صادقی باعث شد تا گايه گوس با انداختن توپ به پشت سر او گل دوم را هم بزند و ايران ده نفر شده را از جبران نتيجه نااميد سازد.

در حالی که ثانيه هايی تا پايان بازی باقی مانده بود، اسماعيل زاده با يک ضربه از روی خط جريمه تک گل ايران را زد تا نتيجه دو بر يک شود. اما برای ايران ديگر فرصتی برای جبران گل دوم باقی نماند.

اروگوئه حريف اسپانيا در مرحله يکچهارم شد و ايران با همه اميدهايش به تهران بازگشت. اسپانيا در پيکار با بورکينا فاسو چهار بر يک پيروز شد.

در سه مسابقه ديگر پنجشنبه شب نيجريه به راحتی پنج بر صفر نيوزيلند را حذف کرد و حريف کره جنوبی شد. کره جنوبی پس از تساوی يک بر يک با مکزيک در ضربه های پنالتی پنج بر سه پيروز شد. در دو مسابقه ديگر يکچهارم پايانی سوييس با ايتاليا بازی می کند و کلمبيا با ترکيه.
XS
SM
MD
LG