لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۶

اينتر میلان باخت، اما به فينال رسيد


زلاتان آبراهیمویچ از بارسلونا در میان مدافعان اینتر میلان
زلاتان آبراهیمویچ از بارسلونا در میان مدافعان اینتر میلان
در مسابقه برگشت نيمه پايانی ليگ قهرمانان فوتبال اروپا، تيم اينترميلان ايتاليا در ورزشگاه نوکامپ بارسلونا يک بر صفر شکست خورد، اما با برتری سه بر دو در مجموع دو مسابقه به مسابقه پايانی راه يافت تا حريف بايرن مونيخ آلمان شود.

اينتر که در مسابقه رفت در ميلان سه بر يک پيروز شده بود، روز ۲۲ مه در سانتياگوبرنابوی مادريد با حريف آلمانی بر سر بردن جام نبرد خواهد کرد.

بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی با وجود تک گل جرالد پيکه در دقيقه ۸۴ نتوانست گل دوم سرنوشت ساز را به تيم ده نفری اينتر تحميل کند.

تنش اين مسابقه نااميد کننده در دقيقه ۲۸ به نقطه اوج رسيد که تياگو موتا، ستاره برزيلی تيم اينتر در پيکار بر سر دستيابی به يک توپ، ضربه ای با دست به صورت سرجيو بوسکوتس کوبيد و بازيکن بارسلونا چنان برزگنمايی کرد که داور بی درنگ کارت قرمز اخراج را بيرون کشيد.

اين باعث شد تا اينتر از بزرگنمايی نمايشی بوسکت به هنگام سرنگون شدن و گرفتن صورت با دستانش، به خشم بيايد. بارسلونا به شدت فشار آورد و شيرجه جوليو سزار در برابر ضربه ليونل مسی باعث شد تا بهترين بخت گل تيم اسپانيايی در نيمه نخست هدر برود.

از لحظه اخراج بازيکن اينتر داوری پرحرف بود. تک گل بارسلونا آفسايد بود که داور کنار آن را نديد و در پی آن يک گل تيم قهرمان اسپانيا، اروپا و جهان به نادرستی هند اعلام شد.

ئر نيمه دوم بارسلونا در زمين اينتر خيمه زد. پيکه از خط دفاعی پيش کشيد تا در اوج حمله های نااميدانه تيمش يک گل برای اميدواری غولهای اسپانيايی به ثمر برساند. وقتی در وقت تلف شده بوژان توپ را برای دومين بار به تور دروازه اينتر رساند، به نظر می امد که بارسلونا به هدف رسيده باشد، اما اين گل با تشخيص هند يحيی توره مردود اعلام شد.

پپ گوآرديولا، سرمربی تيم بارسلونا در اين بازی دو تغيير نسبت به بازی رفت انجام داد: توره و گابريل ميليتو به جای ماکسول و کاپيتان کارلز پويول محروم به زمين رفتند.

انتخاب گابريل در مقابله با ديه گو ميليتو به اين معنی بود که برای نخستين بار در يک بازی ليگ قهرمانان دو برادر رو در روی هم بازی کردند.

ژوزه مورينيو، سرمربی تيم اينتر اعتقادش به تيمی که سه بر يک در يک هفته پيشتر پيروز شده بود، حفظ کرد.
XS
SM
MD
LG