لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۴

بهار فوتبال ايران بدون گل آغاز شد


یکی از هوادارن استقلال
یکی از هوادارن استقلال

در نخستين روز از سال ۱۳۹۱، چهل هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفتند تا تماشاگر ديدار تيم های استقلال تهران و نسف قارشی ازبکستان در چارچوب جام باشگاه های آسيا باشند.

اين بازی از هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا برگزار شد و با تساوی بدون گل به پايان رسيد. اين در حالی است که تيم ازبکستانی در بازی قبلی و در ورزشگاه خانگی، با نتيجه ۴-۲ به الجزيره امارات باخته بود.

کارلوس کی‌روش سرمربی تيم ملی ايران که از روز دوم فروردين، اردوی تيم ملی با حضور بازيکنان جوان را برپا خواهد کرد به اتفاق دستيارش آنتونی سيموئز تماشاگر اين مسابقه بود.

در ادامه اين رقابت ها، عصر چهارشنبه نيز پرسپوليس و الشباب امارات در ورزشگاه آزادی به ميدان خواهند رفت. مديران باشگاه الشباب پس از اينکه متوجه شدند علی دايی در بيمارستان بستری است، به عيادت آقای گل جهان رفتند.

در ساير بازی ها و در گروه E آدلايد يونايتد استراليا با نتيجه ۲-۰ از سد گامبا اوزاکای ژاپن گذشت تا در صدر جدول گروهش بايستد. در ديگر بازی اين گروه بنيادکار ازبکستان با همين نتيجه در زمين پوهانگ کره جنوبی به برتری رسيد.

در گروه F بازی اف سی توکيوی ژاپن و اولسان هيوندای کره جنوبی با تساوی ۲-۲ خاتمه يافت. بيجينگ چين و بريسبان استراليا هم به تساوی ۱-۱ رضايت دادند.
در گروه B نيز ديدار پاختاکور ازبکستان و بنی ياس امارات با تساوی يک بر يک به پايان رسيد.

آغاز سال با توقف استقلال

استقلال پس از غلبه بر شاهين بوشهر در ضربات پنالتی و قهرمانی در جام حذفی فوتبال ايران، در اين مسابقه نتوانست نمايش خوبی داشته باشد و از امتياز ميزبانی استفاده کند.

در طرف مقابل نسف قارشی در ضد حملات فرصت های خوبی ايجاد کرد ولی موفق به گشودن دروازه ميزبان خود نشد. با اين وصف، بهار فوتبال ايران گلی در بر نداشت. عيدی آبی‌ ها به هوادارانشان نيز به بعد از تعطيلات نوروزی و بازی ۱۵ فروردين با الجزيره در امارات موکول شد.

هواداران پرشمار استقلال که حضور در ورزشگاه را به ديد و بازديد نوروزی ترجيح داده بودند، اواخر مسابقه به نشانه اعتراض و نارضايتی از نتيجه بازی، علی دايی را تشويق کردند.
در بازی همزمان اين گروه، الجزيره امارات با نتيجه ۳ بر ۲ بر الريان قطر غلبه کرد. به اين ترتيب الجزيره با شش امتياز در صدر گروه قرار گرفت.

استقلال که در هفته اول الريان را شکست داده بود، با اين تساوی خانگی ۴ امتيازی شد و در رده دوم ايستاد.

نسف قارشی با يک امتياز حساسی که کسب کرد، اميدوارانه چشم به بازی های بعدی دوخته و الريان نيز بدون امتياز در انتهای جدول قرار دارد.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، ميثم حسينی، حنيف عمران زاده، علی حمودی (۸۵ - محسن يوسفی)، خسرو حيدری، فريدون زندی، مهدی اميرآبادی، جی لويد ساموئل، آرش برهانی (۸۱- اسماعيل شريفات) و گوران يرکوويچ (۶۵- ميلاد ميداودی) به ميدان رفتند.

روزيکول برديف سرمربی نسف قارشی در پايان بازی گفت: تيم استقلال را می شناختيم. فرصت های خوبی داشتيم و فوتبال خوبی ارائه کرديم.

او در پاسخ به اين سؤال که آيا نسف قارشی با اين نتيجه می تواند مدعی صعود به مرحله بعد باشد، گفت: در بازی اول هم فرصت های زيادی داشتيم. امروز نسبت به بازی اول بهتر بوديم. همه تيم ها شانس صعود دارند و ما هم از اين قاعده مستثنی نيستيم.


مظلومی: از برنامه AFC تعجب می‌کنم

سرمربی تيم فوتبال استقلال پس از توقف مقابل نسف قارشی ازبکستان، اين بازی را "بسيار سنگين" توصيف کرد و تيم ازبکستانی را رقيبی قدرتمند دانست که فضا را بسته بود.

مظلومی گفت: فراموش نکنيد پنج روز قبل ۱۲۰ دقيقه بازی کرديم و توان بازيکنان ما کم شده بود. در نيمه دوم حريف فشار آورد و موقعيت هم ايجاد کرد اما آنها برای مساوی آمده بودند که به هدفشان هم رسيدند.

اپرويز مظلومی با اشاره به بازی قبلی نسف قارشی گفت: فيلم بازی اول آنها را ديديم. بازيکنان نسف قارشی موقعيت های زيادی را از دست دادند. در گروه ما تيم های قدرتمندی حضور دارند و پيش بينی می کرديم که بازی سختی داريم. راه های مختلفی را امتحان کرديم و اگر در نيمه اول يک توپ به دروازه می رفت با توجه به کندی مدافعان آنها، بهتر به مسابقه ادامه می داديم.

او درباره تعويض برهانی گفت: امروز روز برهانی نبود و شريفات را آورديم تا از سرعتش استفاده کنيم. شريفات اگر در ارسال پاس دقت می کرد شرايط بهتر می شد. ما از يکی دو نفر انتظار داشتيم گلزنی کنند ولی بايد نيروهايمان را طوری تقسيم کنيم که ضربه نخوريم.
سرمربی استقلال در پاسخ به اين سؤال که چرا از محسن يوسفی در دقايقی پايانی استفاده کرده و آيا اين بازيکن نمی توانست زودتر به ميدان بيايد، گفت: تعويض سوم را بايد با احتياط انجام می داديم و به همين خاطر دستمان بسته بود. از طرفی بازيکنان ما عصبی بودند چون کنار خانواده هايشان حضور نداشتند.

پرويز مظلومی در توضيح انتقادش گفت: می دانم AFC کاری به اين برنامه ها ندارد که ما عيد داريم يا نه، اما تعجب می کنم چرا اين گونه برنامه ريزی کرد. برای اولين بار است که دو بازی را پشت سر هم در ورزشگاه آزادی می اندازند. شايد مسئولان کنفدراسيون فوتبال آسيا فکر نمی کردند ما بتوانيم از مرحله حذفی به مرحله گروهی صعود کنيم.

XS
SM
MD
LG