لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۴

ليگ برتر فوتبال ايران؛ شکست پرسپوليس از مس


یکی از هواداران پرسپولیس
یکی از هواداران پرسپولیس
در هفته پانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، تيم پرسپولس تهران در کرمان با يک گل زودهنگام از مس شکست خورد و در نيمه دوم با يک يار کمتر هر چه کوشيد به دروازه تيم ميزبان راهی نيافت.

پايان اين مسابقه با درگيری بعضی از بازيکنان دو تيم همراه بود که ممبينی، داور اين بازی تنها به مازيار زارع از پرسپوليس اخطار داد.

در دومين دقيقه بازی نبی الله باقريها، مدافع پيشين تيم پرسپوليس تک گل پيروزی بخش ياران صمد مرفاوی را به ثمر رساند و پرسپوليس هر چه کوشيد نتوانست از سد مردان دفاعی تيم مس عبور و موقعيت قابل بحث گلزنی ايجاد کند. مس با اين پيروزی هم پيشتازی را برای ذوب آهن حفظ کرد و هم با ۲۶ امتياز تا رده سوم جدول رده بندی خود را بالا کشيد. ذوب آهن ۲۸ امتياز و پرسپوليس (با يک بازی بيشتر) ۲۷ امتياز دارند.

با انجام چهار بازی در روز جمعه، رقابت های ليگ برتر به مدت ۱۸ روز تعطيل می شود و در اين مدت تيم ملی ايران با تيم ملی نيجريه در آزادی تهران مسابقه می دهد و رقابتهای جام حذفی فوتبال ايران دنبال می شود. در ورزشگاه آزادی استقلال ۲۴ امتيازی ميزبان شاهين بوشهر است.

مس در برابر ياران علی دايی بازی هشيارانه ای انجام داد و ضمن آن که همه روزنه های دفاعی را به روی مهاجمان پرسپوليس بست، در هر واکنش توپ را هشيارانه به مردانی سپرد که حرکتی مثبت در بازی بدون توپ و حرکت کننده به فضای خالی داشتند. مسی ها در طول بازی شليکهای خطرناک راه دور را در دستور کار قرار دادند و عليرضا حقيقی با وجود پذيرش يک گل، از بازيکنان خوب تيم مهمان بود.

پرسپوليس که نيمه دوم را به قصد جبران گل خورده آغاز کرده بود، در يک ضد حمله با خطای آشکار عليرضا نورمحمدی روی فراز فاطمی - در حالی که تنها حقيقی را پيش رو داشت – نورمحمدی را به درستی اخراجی داشت تا از دقيقه ۵۳ ده نفری شود.

مسابقه دو تيم با يک گل زودهنگام آغاز شد. در دومين دقيقه مسابقه با پرتاب اوت کاپيتان فرزاد حسين خانی از راست به نزديک ديرک اول دروازه پرسپوليس، توپ با چند اثر گذاری سرانجام با دفع ناقص اميرحسين فشنگچی در جلو پای نبی الله باقريها، مدافع سالهای گذشته پرسپوليس قرار گرفت تا او با شليکی از ده متری توپ را به تور دروازه کاپيتان عليرضا حقيقی برساند.

پس از اين گل پرسپوليسی ها با همه توان برای جبران کوشيدند که عليرضا قديری، دروازه بان با روحيه مس بارها پيش از بروز خطر به استقبال توپ رفت و سياه جامگان دو بازی اخير، و سرخپوشان هميشگی را ناکام گذاشت.

مس : عليرضا قديری، پيروز قربانی، فرزاد حسين خانی، نبی الله باقريها، ميلاد فخرالدينی ، فرهاد سالاری، احمد حسن زاده (از دقيقه ۱+۹۰ شجاع خليل زاده)، فراز فاطمی (از دقيقه ۷۸ پائولو زادرون)، ابوالقاسم دهنوی، مصطفی سيفی (از دقيقه ۸۷ آندره دياز) و ادينيو. سرمربی: صمد مرفاوی

پرسپوليس : عليرضا حقيقی (کاپيتان)، عليرضا محمد، سپهر حيدری، عليرضا نورمحمدی، جلال اکبری (از دقيقه ۵۶ مجتبی شيری)- مازيار زارع، محمد نوری، حسين بادامکی ( از دقيقه ۸۵ سعيد حلافی)، اميرحسين فشنگچی، اشپيتيم آرفی (ازدقيقه ۷۰ کريم باقری) و هادی نوروزی. سرمربی: علی دايی
ورزشگاه کوچک کرمان برای مسابقه با پرسپوليس پر تماشاگر بود و خبرگزاری فارس گزارش داد که تعدادی از تماشاگران با داشتن بليت مسابقه پشت درهای بسته ماندند و راهی به داخل نيافتند.

در پایان مسابقه علی دایی که از مصاحبه محروم شده است به تالار گفت و گو با خبرنگاران رفت و گفت: «من از همه شما خبرنگاران تشكر می ‌كنم ولی نمی ‌توانم صحبت كنم و اجازه مصاحبه ندارم. فقط به احترام شما به سالن خبری آمدم.»

این گفته کوتاه دایی با دست زدن خبرنگاران برای او همراه بود.
XS
SM
MD
LG