لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

دویلپن: حمله به ایران منطقه را بی ثبات می کند


دویلپن:یک اقدام نظامی می تواند عواقب غیر قابل پیش بینی داشته باشد و به طور جدی تمامی منطقه خاورمیانه را دچار بی ثباتی کند.
دویلپن:یک اقدام نظامی می تواند عواقب غیر قابل پیش بینی داشته باشد و به طور جدی تمامی منطقه خاورمیانه را دچار بی ثباتی کند.

دومینیک دویلپن، نخست وزیر فرانسه، روز جمعه، دوم مارس در مصاحبه ای با یک روزنامه عربی، هر گونه حمله به ایران را موجب بی ثباتی منطقه دانست.


نخست وزیر فرانسه در مصاحبه ب روزنامه عربی الحیات چاپ لندن، گفت: «یک اقدام نظامی می تواند عواقب غیر قابل پیش بینی داشته باشد و به طور جدی تمامی منطقه خاورمیانه را دچار بی ثباتی کند.»


آقای «ویلپن» در این مصاحبه از ایران خواست راه گفت و گو را انتخاب کند و به میز مذاکره برگردد. نخست وزیر فرانسه گفت در صورتی که ایران غنی سازی را به حالت تعلیق در آورد سازمان ملل متحد نیز تحریم ها را متوقف می کند.


سخنان نخست وزیر فرانسه زمانی بیان شده که تنش بین آمریکا و ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور در حال افزایش است و به رغم انکار دولت آمریکا، برخی رسانه ها از طرح حمله آمریکا به ایران صحبت می کنند.


دیک چینی، معاون رییس جمهوری آمریکا، در سخنان اخیر خود گفت که تمامی گزینه ها برای جلوگیری از غنی سازی ایران مد نظر است. یکی از معاونین وزیر امور خارجه ایران نیز ایران را آماده جنگ دانست.


هم اکنون کشورهای آمریکا ، روسیه ، چین فرانسه ، بریتانیا و آلمان در حال گفت و گو هستند تا تحریم های شدیدتری را از طریق شورای امنیت علیه ایران به اجرا بگذارند.


آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان به برنامه هسته ای ایران مظنون هستند و احتمال می دهند که ایران به دنیال ساختن بمب اتمی است. ایران همواره این اتهامات را رد کرده و برنامه هسته ای را در جهت تولید برق اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG