لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۰

فرانسه: حمله به ایران به ضرر اسرائیل است


لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه ر
لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه ر
لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه روز دوشنبه به اسرائيل هشدار داد که حمله نظامی به تاسيسات هسته‌ای ايران ممکن است به ضرر این کشور تمام شود.

وزير خارجه فرانسه به «ب اف ام تی وی»، يکی از شبکه‌های تلويزيون فرانسه گفت که به‌شدت مخالف دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای است اما فکر می‌کند اگر اسرائيل به اين کشور حمله کند، ايران خود را قربانی ماجرا نشان می‌دهد و اين حمله می تواند به ضرر اسرائیل تمام شود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزير خارجه فرانسه گفت غرب بايد تحريم‌ها عليه ايران را افزايش دهد و همزمان مذاکرات با تهران را ادامه دهد.

وی افزود تشدید اخیر تحریم ها در ماه ژوئیه که شامل توقف خرید نفت کشورهایی اروپایی از ایران نیز شد، در حال نشان دادن تاثریش در این کشور است.

روزنامه اسرائيلی «هاآرتص»، جمعه، ۱۰ شهريور، از قول يک مقام اين کشور که نامش برده نشده، نوشته است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به بنیامين نتانياهو، نخست وزيراسرائيل، تلفن زده و او را از حمله نظامی به ايران برحذر داشته است.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، آنگلا مرکل، ۱۰ روز پيش در تماسی تلفنی گفته است که بايد فرصت بيشتری به موثر بودن تحريم ها و دپيلماسی داده شود، و درباره پيامدهای چنين حمله ای در خاورميانه هشدار داده است.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل پيشتر گفته تحريم‌ها و مذاکرات ديپلماتيک با تهران به ايران اجازه خواهد داد وقت بخرد و فعاليت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهد.

غرب و اسرائیل ایران را متهم می کنند که قصد ساخت بمب اتمی را دارد ولی تهران همواره این اتهام را رد کرده و اهداف برنامه اتمی خود را برای مقاصد صلح آمیز می خواند.

شورای امنیت نیز با تصویب چهار قطعنامه تحریمی از تهران خواسته تا غنی سازی را متوقف کند ولی تهران تاکنون از این دستور سرپیچی کرده است.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، گفته که در سخنرانی ماه آينده خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نيويورک به خطرات ايران خواهد پرداخت.
XS
SM
MD
LG