لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۸

تظاهرات در يونان به خشونت کشيده شد


در اعتراض به برنامه اقتصادی دولت يونان، هزاران تن در آتن و يک شهر ديگر اين کشور راهپيمايی کردند. همزمان چند هزار تن نيز در مقابل پارلمان در آتن تظاهرات کردند.

معترضان بمب های آتش زا به سوی ساختمان وزارت دارایی يونان پرتاب کردند و پليس نيز به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور شليک کرده است.

به گزارش سی ان ان، معترضان گفتند که در مقابل پارلمان يونان سپر انسانی ايجاد کرده و مانع ورود نمايندگان خواهند شد، تا نتوانند قوانين جديدی برای تشديد رياضت اقتصادی تصويب کند.

کريستوس ميلاديکيس، یکی از معترضان به سی ا ان گفت، اين واقعا يک شوخی نيست. همسر من کار خود را از دست داه است و حقوق من ۱۲ درصد کاهش يافته است. دولت قصد دارد سياست رياضت اقتصادی را تشديد کند.

تظاهرات در يونان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:00 0:00

يک دانشجوی معماری نيز به سی ان ان گفت آينده در اين کشور محو شده است. پروژ ه ها متوقف شده است و من فکر می کنم رشته ای که من می خوانم بی نتيجه است.

جرج پاپاندرو، نخست وزیر یونان قرار است چهارشنبه شب سخنرانی تلويزونی انجام دهد و بسياری گمانه زنی می کنند تغييراتی در کابينه اين کشور اعلام کند.

اتحاديه های کارگری نيز اعتصاب ۲۴ ساعته اعلام کرده اند. کارکنان بخش های خصوصی و دولتی نيز به دعوت اتحاديه های صنفی در اعتصاب ۲۴ ساعته بسر می برند.

جورج پاپاندرو، نخست وزير يونان، برای پرداخت به موقع بدهی های اين کشور، نياز به دريافت کمک مالی از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول دارد و برنامه افزايش ماليات ها، کاهش هزينه جاری و فروش اموال دولتی را اعلام کرده است.

نخست وزیر یونان پیشتر گفته بود برای حل مشکل اقتصادی راه حل رفع بدهی های این کشور را دنبال می کند و افزود راه حل های دیگر از جمله عدم پرداخت بدهی ها در موعد مقرر می تواند منجر به فاجعه شود.

براساس نظرسنجی ها نخست وزیر یونان با اعتراض های مداوم و کاهش حمایت ها از سیاست هایش مواجه است.

XS
SM
MD
LG