لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۴

رکورد داران جديد «گينس»؛ از ناخن های شش متری تا توئيتر ليدی گاگا


کريس والتون
کريس والتون

رکوردهای جهانی گينس (Guinness World Records) کتابی مرجع و دارای مجموعه‌ای از رکوردهای بين‌المللی است. اين رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پديده‌های طبيعی هستند.

سايت انگليسی گاردين رکورداران جديد کتاب گينس را منتشر کرده است: از کريس والتون با ناخن های شش متری تا ليدی گاگا که بيشترين هواداران را در توئيتر دارد.

لیدی گاگا

۱ - « شانل تپر» از کاليفرنيای آمريکا، طولانی ترين زبان را در دنيا دارد. طول آن از نوک زبان تا لب بالائی او ۹ سانتيمتر و ۷۵ ميليمتر است.

۲ - «کريس والتون» معروف به « دوشز» ناخن های بلند خود را نمايش می دهد که در مجموع طول آنها ۶ متر است. او ۱۸ سال ناخن های خود را کوتاه نکرده است.

۳ - « راب هال» از شهر دورچستر در انگلستان، صاحب مفتخر بزرگترين مجموعه آدم آهنی های اسباب بازی است. او ۵۷۱ مورد از اين اسباب بازی ها دارد.

۴ – سريال تلوزيونی « هاووس» که در مورد ماجراهای يک بيمارستان است، هم اکنون با قريب ۸۲ ميليون بيننده در ۶۶ کشور جهان پر بيننده ترين برنامه است.

هیوگ لوری،هنرپیشه نقش دکتر هاووس

۵ – پر شمار ترين طناب بازی سگ ها روی يک طناب که ۱۳ سگ را شامل می شود، نتيجه کار دو تن از کارکنان سيرک «ون ون» در ژاپن است.

۶ - « ليدی گا گا» خواننده معروف آمريکائی، دارنده رکورد پرشمارترين طرفداران روی شبکه توئيتر است.

۱۳ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر عضو توئيتر ليد گاگا هستند.

۷ - « آدله» خواننده انگليسی، با آلبومی که ۱۱ هفته پی در پی در صدر جدول پرفروش ترين ها بود، در اين زمينه رکورد خوانندگان زن را در بريتانيا از آن خود کرد.

۸ - « راجر آلسوپ» ۷۰ ساله که در شهر ساحلی « دوور» در جنوب شرقی انگلستان زندگی می کند، کهنسال ترين مردی است که طول کانال «مانش» را شنا کرده است.

۹ - « ايوين دوگاس» اهل نيو اورلئان، صاحب مفتخر بزرگترين مدل موی « افرو» طبيعی در جهان است که محيط آن بيش از ۱۳۰ سانتيمتر است.

۱۰ – يک کاميون آتش نشانی دهه ۱۹۴۰ ميلادی که به صورت يک کليسای کوچک بازسازی شده و « ساقدوش» ناميده می شود، با سرعتی بيشتر از ۱۰۰ کيلومتر در ساعت، سريعترين کليسای مخصوص ازدواج در جهان است.

XS
SM
MD
LG