لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

آمریکا خواستار آزادی یک ایرانی ارمنی تبار شد


سيلوا هاروتونيان
سيلوا هاروتونيان
وزارت خارجه آمريکا از مقام های قضايی جمهوری اسلامی خواست تا سيلوا هاروتونيان، يک ايرانی ارمنی تبار را هر چه سريعتر آزاد کند.

به گزارش خبزگراری آسوشيتدپرس، مقامات امنيتی جمهوری اسلامی در خرداد ماه سال گذشته خانم هاروتونيان را به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تلاش برای براندازی نظام دستگير کردند.

قوه قضاييه جمهوری اسلامی می گويد خانم هاروتونيان عليه منافع جمهوری اسلامی اقدام کرده است اما رابرت وود سخنگوی کاخ سفيد روز دوشنبه اتهامات وارده به وی را بی اساس خواند و گفت که وضعيت جسمانی خانم هاروتونيان در زندان مساعد نيست.

سيلوا هاروتونيان از ارامنه ايران است که برای موسسه بين المللی مبادلات و پژوهش های مردمی که دفتر آن در واشينگتن است کار می کرد. سيلوا هاروتونيان به سه سال زندان محکوم شده است. خانم هاروتونيان مدتی نيز در ارمنستان زندگی کرده است.

در اوايل سال جاری، ميلادی نيز برخی خبرگزاری ها گزارش کردند که چهار شهروند ايرانی به جرم تلاش برای براندازی نرم در دادگاه انقلاب محاکمه و محکوم شده اند و سپس گفته شد که برادران علائی و خانم هاروتونيان، که در سازمان های غيردولتی فعاليت داشتند، سه تن از اين محکومان هستند.

در اواخر دی ماه با حکم دادگاه انقلاب اسلامی، دکتر آرش و کاميار علايی به اتهام ارتباط با پرونده موسوم به «براندازی نرم در ايران» به شش و سه سال زندان محکوم شدند.

در بيانيه ای که به صورت مشترک از سوی « پزشکان مدافع حقوق بشر»، «سازمان ديده بان حقوق بشر» و « کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران » در دی ماه گذشته منتشر شده از مقامات ايرانی خواسته شد تا برادران علائی را که پيشگامان مبارزه با ايدز در ايران هستند آزاد کنند.
XS
SM
MD
LG