لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۶

«حزب الله لبنان خطری برای امنیت آمریکا است»


مایکل مک کانل، رییس اطلاعات ملی آمریکا، روز دوشنبه،دهم سپتامبر، اخطار کرد که حزب الله لبنان می تواند خطری برای امنیت آمریکا به شمار آید.
مایکل مک کانل، رییس اطلاعات ملی آمریکا، روز دوشنبه،دهم سپتامبر، اخطار کرد که حزب الله لبنان می تواند خطری برای امنیت آمریکا به شمار آید.

مایکل مک کانل، رییس « اطلاعات ملی آمریکا»، روز دوشنبه،دهم سپتامبر، اخطار کرد که حزب الله لبنان می تواند خطری برای امنیت آمریکا به شمار آید.


وی افزود که احتمال دارد که این گروه حملاتی را در خاک آمریکا طرح ریزی کند.


آقای مک کانل افزود که که حزب الله در گذشته حملاتی را علیه آمریکایی ها در خارج از خاک ایالات متحده انجام داده و اگر در سه سال آینده این گروه فکر کند که آمریکا خطری مستقیم برای این گروه و یا ایران است می تواند دست به حمله در خاک آمریکا بزند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایکل مکانل همچنین گفت که خطر تروریسم، آمریکا را در سه سال آینده تهدید می کند.


دولت آمریکا، حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی می داند. ایران از گروه سیاسی و نظامی حزب الله لبنان پشتیبانی می کند ولی اتهامات آمریکا را که این کشور اسلحه در اختیار حزب الله قرار می دهد را، همواره رد کرده است.


رییس «اطلاعات ملی آمریکا»، در مورد القاعده و حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر گفت که همکاری بین المللی موجب شد که تا از حملات آینده القاعده به خاک آمریکا جلوگیری شود.


وی همچنین افزود که ما نگران آن هستیم که همکاری بین المللی علیه تروریسم کاهش پیدا کند چرا که ۱۱ سپتامبر مبدل به یک خاطره ای دور می شود.


بن لادن رهبر القاعده نیز، در فیلم ویدیویی که هفته پیش منتشر کرد خواستار حملات بیشتر شورشیان در عراق شد. جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا، روز شنبه گفت که این فیلم نشان می دهد که جهان هنوز جای خطرناکی است.


جان رد، مدیر «مرکز ملی ضد تروریستی آمریکا»، نیز گفت که ایالات متحده از زمان ۱۱ سپتامبر جای امن تری است ولی هنوز کاملا امن نیست. وی افزود ما باید نبردهای زیادی را ببریم.



XS
SM
MD
LG