لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۱

دیدار احمدی نژاد با رهبر حزب الله لبنان در دمشق


شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان پنجشنبه در دمشق، در ضیافت شام بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور به افتخار محمود احمدی نژاد، شرکت داشت. محمود احمدی نژاد همچنین با سران گروه های فلسطينی عضو «جبهه مقاومت» دیدار کرده و به آنها «اطمينان» داد که «نابودی» اسرائيل «قطعی» است و افزود که بايد اسرائيل را «بطور کلی ريشه کن کرد.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ايرنا، محمود احمدی نژاد که پنجشنبه برای ديداری رسمی به سوريه رفته بود، در ديدار با سران «جبهه مقاومت» گفت «نظام صهيونيستی رو به سقوط است و تکاپوی آن، به مانند دست و پازدن موجود ضعيف درحال احتضار است.»

احمدی نژاد افزود «هلال مقاومت، به قرص کامل تبديل شده و چشم آنها را کور خواهد کرد.»

احمدی نژاد دراين ديدار از «احتمال جنگ» سخن گفت، و افزود «امکان ماجراجوئی صهيونيست ها برای نجات خود وجود دارد، و حفظ آمادگی، يک ضرورت است و اگر صهيونيست ها خواستند که خطای خود را مجددا تکرار کنند، بايد به کلی ريشه کن شوند، و وعده الهی نابودی آنها و پيروزی بزرگ، نزديک است.»

به نوشته ايرنا، احمدی نژاد به اين بخش از سران گروه های فلسطينی گفت «عظمت و بزرگی کارتان، غبطه انگيز است.»

ايرنا اين سخنان را از سران گروه های شرکت کننده در ديدار با احمدی نژاد در سوريه نقل کرده است که به او گفته اند «انتخاب زمان سفر، بسيار هوشمندانه بوده است و ملاقات های ايران، فلسطينی ها و سوريه از معنا و ويژگی بزرگی برخوردار است و بدون ترديد انجام اين ديدارها برپيکردشمنان لرزه انداخته است.»

به گزارش ايرنا، خالد مشعل، رئيس دفتر سياسی حماس، رمضان عبدالله شلح، دبيرکل جهاد اسلامی فلسطينی و ساير رهبران گروه های فلسطينی دراين نشست حضور داشتند. رسانه های منطقه گزارش دادند که زياد نحله، معاون شلاح و احمد جبرئيل، رئيس جبهه خلقی آزادی فلسطين نيزمشارکت فعالی در مذاکرات داشتند.

اسرائيل گروه های ده گانه «جبهه مقاومت» را «تروريستی» می داند.

احمدی نژاد شامگاه پنجشنبه در ضيافت شام رئيس جمهوری سوريه، با حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله نيز ديدار و گفتگو کرد. شبکه المنار، متعلق به حزب الله، جمعه گزارش داد که نصرالله و احمدی نژاد در زمينه «تحولات منطقه ای اخير و تهديدهای صهيونيست ها عليه سوريه و لبنان» رايزنی کردند.

احمدی نژاد در نشست خبری مشترک پنجشنبه با بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه نيز گفت «خاورميانه جديد بدون حضور صهيونيست ها در راه است و تکرار اشتباهات گذشته رژيم صهيونيستی به منزله مرگ قطعی آن است و اين بار ملت های منطقه در برابر آنها ايستاده و ريشه آنها را خواهند کند.»

اين چهارمين ديدار احمدی نژاد د ر سوريه با سران گروه های فلسطينی و حزب الله لبنان از زمان رسيدن به رياست جمهوری بود. ديدارقبلی او پانزدهم ارديبهشت ۱۳۸۸ انجام شده بود.

همزمان، ايران اعلام کرده است که نشست دو روزه «حمايت از مقاومت» شنبه هشتم اسفند و يکشنبه نهم اسفند در محل مرکز مطالعات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ايران با حضور احمدی نژاد برگزار می شود.
XS
SM
MD
LG