لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۸

«بررسی تعلیق غنی سازی در چارچوب مذاکره»


حسینی:تلاش ايران اين است که فعاليت های هسته ای و فعاليت هايش در عرصه مسايل منطقه را در چارچوب قوانين بين المللی انجام دهد تا بهانه ای برای اعمال فشار ديگران باقی نگذارد.
حسینی:تلاش ايران اين است که فعاليت های هسته ای و فعاليت هايش در عرصه مسايل منطقه را در چارچوب قوانين بين المللی انجام دهد تا بهانه ای برای اعمال فشار ديگران باقی نگذارد.

سيد محمد علی حسينی، سخنگوی وزارت خارجه ايران، روز دوشنبه، ۲۳ بهمن، در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت که تعليق غنی سازی اورانیوم در چارچوب مذاکره قابل بررسی است.


به گفته آقای حسينی، همکاری ايران با آژانس انرژی اتمی ادامه دارد و باید درباره برخی پروژه ها که مورد نظر آژانس است طی گزارشی که به شورای حکام داده می شود تصميم گیری شود.


به گزارش خبرگزاری ايسنا، آقای حسينی در مورد سفر اخير علی اکبر ولايتی، وزير امور خارجه پيشين و مشاور رهبر جمهوری اسلامی، به مسکو گفت که « دکتر ولايتی به عنوان فرستاده ويژه محمود احمدی نژاد رييس جمهوری ايران به روسیه رفت تا از تلاش هايی که مسکو برای راه حلی برای برون رفت از بن بست انجام می دهد تشکر کند.»


سخنگوی وزارت خارجه ایران، اسنادی مبنی بر فرستادن بمب های ساخت ايران به عراق که ارتش آمريکا ارائه کرده است را سند سازی آمريکايی ها دانست.


روز يکشنبه، چند تن ازمقام های آمريکايی بدون ذکر عنوان و نام خود، برخی مدارک را در اختيار رسانه ها گذاشتند که خبر آن از سوی برخی منابع خبری پوشش داده شد.


مقامات رسمی يادشده، عکس هايی از مواد منفجره که در ساخت بمب های جاده ای به کار می رود را نشان داده و گفته اند فرمول و مواد اين بمب از ايران می آيد که از ماه می ۲۰۰۴، ارديبهشت ۱۳۸۳ ، موجب مرگ ۱۷۰ آمريکايی شده است. جمهوری اسلامی اين مدارک را بی اساس دانسته است.


آقای حسینی در مورد امکان جنگ با امريکا گفت که نه منطقه ظرفيت جنگ جديدی را دارد و نه آمريکايی ها شرايط آغاز جنگ جديدی را دارند.


وی افزود: تلاش ايران اين است که فعاليت های هسته ای و فعاليت هايش در عرصه مسايل منطقه را در چارچوب قوانين بين المللی انجام دهد تا بهانه ای برای اعمال فشار ديگران باقی نگذارد.


XS
SM
MD
LG